اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

سنگر نماز جمعه غیظ دشمنان را برانگیخته است / انقلاب در احیای نماز جمعه 5 شهید والا‌تبار تقدیم کرده است

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: سنگر مستحکم نماز جمعه در سه دهه گذشته غیظ دشمنان را برانگیخته و آنها را به صلابت این سنگر آشفته و پریشان ذهن کرده است.

سنگر نماز جمعه غیظ دشمنان را برانگیخته است / انقلاب در احیای نماز جمعه 5 شهید والا‌تبار تقدیم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل و در پاسداشت 5 مرداد ماه روز تاسیس نماز جمعه در کشور اظهار داشت: نبی مکرم اسلام اولین نماز جمعه را در مسجد قبا همراه با دو خطبه اقامه کرده و اهمیت و جایگاه آن را برای مسلمانان بیان کرده‌اند.

وی به اهمیت و فضیلت نماز جمعه اشاره کرد و عنوان کرد: در کنار سایر نعمات الهی نماز جمعه میعادگاه مسلمانان در همدلی و هم‌افزایی جامعه بشری است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با دستور امام راحل (ره) 5 مرداد ماه سال 58 اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل افزود: خداوند متعال به سبب عظمت و فضیلت نماز جمعه دعاها را مستجاب می‌کند و گناهان یک هفته‌ای بندگان را می‌بخشد.

رجب‌نژاد ادامه داد: در استان اردبیل نیز به همت مرحوم آیت‌الله مروج سنگر نماز جمعه مستحکم و قوی شکل گرفت و سال‌هاست در این سنگر ائمه جمعه تلاش می‌کنند تا مردم را با مسائل عبادی و سیاسی روز آشنا کنند.

وی تصریح کرد: در این سنگر ما پنج عالم فقیه تقدیم کردیم که آیت‌الله مدنی، قاضی،  دستغیب، صدوقی و اشرفی اصفهانی شهدای محراب ما هستند که در این سنگر به مقام رفیع شهادت رسیدند چرا که این سنگر با مجاهدت، صبر، تقوا و ایمان آراسته شده است.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل اذعان داشت: امت اسلامی هر هفته در این سنگر گرد هم می‌آیند تا ضمن شکستن حیله‌ها و نقشه‌های شیاطین شنونده مسائل دینی، سیاسی و مکتبی باشند تا برای یک هفته آینده خود اندوخته‌ای معنوی بردارند.

رجب‌نژاد با تفسیر دو آیه پایانی سوره جمعه در برجستگی این اجتماع عظیم امت اسلامی گفت: در سوره جمعه به شتاب و عجله امت برای حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه تاکید شده است به طوری که حضور حتی مسافران در نماز جمعه با فضیلت و دارای ارزش توصیف شده است.

وی تاکید کرد: خداوند اعلام می‌کند که به خاطر نماز جمعه خرید و فروش‌ها را ممنوع کنید و به دنبال پاداش الهی بگردید و بعد از پایان نماز پخش شوید و به دنبال کسب روزی حلال و ادامه مسیر زندگی باشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد و محقق برجسته اردبیل در پایان سخنان خود به سه اجتماع بزرگ مسلمانان به شکل روزانه، هفتگی و سالانه اشاره کرد و یادآور شد: این اجتماع نماز یومیه، نماز جمعه و حج است که خداوند خیر و برکت خود را بر همه آنها نازل می‌کند.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول