اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس خبر داد

برگزاری نماز جمعه در 72 نقطه فارس

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: در حال حاضر در 69 نقطه این استان نماز جمعه برگزار می‌شود که با افزوده شدن چند نقطه دیگر به زودی به 72 مکان می‌رسد.

برگزاری نماز جمعه در 72 نقطه فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام حسین ملک مکان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: پنجم مرداد سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور در تهران به دستور امام (ره) و امامت آیت الله طالقانی است.

وی افزود: افتخار استان ما این است که پس از تهران دومین شهری که نماز جمعه در آن برگزار شده شیراز بوده و همچنین بیشترین تعداد نمازهای جمعه در مناطق نیز متعلق به فارس است.

ملک مکان ادامه داد: ارتقای زیرساخت‌های نماز جمعه در استان فارس با قوت پیگیری می‌شود و در حال حاضر احداث مصلی فسا، جهرم، کازرون و لامرد به پایان رسیده است.

سخنان مقام معظم رهبری در مورد آیت‌الله ایمانی

وی اضافه کرد: امروز در استان فارس فردی مسند هدایت این مراسم سیاسی عبادی را بر عهده دارد که مقام معظم رهبری که به سادگی از فردی تمجید نمی‌کنند در مورد ایشان فرمودند: «آیت‌الله ایمانی آراسته به زیور علم و عمل و برخوردار از فکر روشن و زبان گویا است.»

راه‌اندازی مجمع «خیرین مصلی‌ساز» در فارس

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس خاطرنشان کرد: در فارس 20 مصلی در دست ساخت است و بنا داریم مجمع خیرین مصلی‌ساز را در این استان راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: باید خداوند را شاکر باشیم که سایه بزرگانی مانند آیت‌الله ایمانی و دیگر علمای عظام در این استان بر سر ما است و نمایندگی و شورای سیاستگذاری با استفاده از همین نعمت در کشور از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

ملک مکان بیان کرد: آیت‌الله ایمانی علاوه بر امور اعتقادی و عبادی، مسائل فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و حتی تولید و صنعت را پیگیری می‌کنند و تنها به عنوان یک نمونه می‌توان به طرح توسعه حرم احمدبن موسی (ع) اشاره کرد که با پیگیری ایشان محقق شد.

وی ابراز داشت: از موارد علمی، فرهنگی و مذهبی احیا و تاسیس حوزه‌های علمیه متعدد در زمره فعالیت‌های ارزنده آیت‌الله ایمانی است.

ملک مکان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرکز استان فارس حدود شش مرکز احیا شده و تحت اشراف ایشان اداره می‌شود و سال گذشته 55 طلبه به لباس روحانیت ملبس شدند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس تصریح کرد: درایت آیت‌الله ایمانی در سایه تقوی و تامل و تعمق در امور علمی و همچنین پیگیری جز به جز رهنمودهای ولی امر محقق شده و اتحاد و صمیمیت بی‌نظیری را در فارس رقم زده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان احادیث و روایتی پیرامون کاهلی و سستی در عبادت پرداخت و سهل‌انگار بودن والدین، اشتغال به گناه، کسب حرام، ابتلا به نفاق و جهل را از عوامل بی‌میلی به عبادت دانست.

انتهای پیام/2448/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول