اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع) انجام شد

بهره‌برداری پروژه گازرسانی به 5 روستای تنکابن

به مناسبت میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع) با حضور مسئولان استانی بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به پنج روستای دهستان بلده بخش خرم‌آباد تنکابن آغاز شد.

بهره‌برداری پروژه گازرسانی به 5 روستای تنکابن

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، صبح امروز با حضور مسئولان استانی بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به پنج روستای دهستان بلده بخش خرم‌آباد تنکابن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز مازندران گفت: شرکت ملی گاز مازندران در چهار محور کلی گازرسانی به فعالیت می‌پردازد.

محسن عرب‌مقصودی افزود: در محو گازرسانی به شهرها از مجموع 50 شهر استان 48 شهر از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و پنج شهر باقی مانده در نقاط کوهستانی قرار دارند و مطالعات مورد نیاز برای آنها در حال اجراست.

عرب‌مقصودی با اشاره به اینکه در کل بیش از 900 هزار مشترک در استان داریم و ضریب نفوذ گاز شهری مازندران 7/98 درصد است، گفت: در بخش گازرسانی به روستاها ما در کل 2 هزار و 921 روستا در مازندران داریم که با بررسی‌های فنی 1853 روستا قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد یک هزار و 403 روستا از گاز بهره‌مند شده‌اند و در 363 روستا نیز پروژه‌های گازرسانی در حال اجرا هستند.

وی ضریب نفوذ گاز روستاهای استان را 75 درصد عنوان کرد که در کشور این ضریب نفوذ گازرسانی رتبه‌ نخست را در کشور به مازندران اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز مازندران در ادامه اظهار داشت: محور سوم گازرسانی ما در استان مشترکان پرمصرف، صنایع و شهرک‌های صنعتی هستند که تاکنون 536 واحد در این ارتباط در پوشش گازرسانی ما قرار دارند.

وی گفت: محور چهارم فعالیت‌ گازرسانی به جایگاه‌های CNG است که در استان 93 جایگاه راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد شهرهای شهرستان تنکابن گازدار شده‌اند، افزود: از 240 روستای موجود در تنکابن 159 روستا قابلیت گازرسانی دارند و تاکنون 99 روستای تنکابن از نعمت گاز لوله‌کشی بهره‌مند شده‌اند و در 57 روستای دیگر نیز پیمانکاران مشغول به کار هستند و سه روستای دیگر نیز مراحل نهایی مطالعات را پشت سر می‌گذارند و ضریب نفوذ گاز روستایی این شهرستان 62 درصد است.

این مسئول اظهار داشت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا ضریب نفود گاز روستایی تنکابن به حدود 90 درصد می‌رسد که از ضریب استان پیشی می‌گیرد.

وی اعتبار مورد نیاز پروژه‌های در دست اجرا را 307 میلیارد ریال و حجم لوله‌گذاری در آنها را 490 کیلومتر عنوان کرد.

عرب مقصودی با اشاره به اینکه گاز هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و رسیدن گاز به هر روستا و علمک آن به هر خانه، دارای پیامی از انقلاب به مردم است، افزود: امیدواریم گاز این نعمت الهی که جریان پیوسته انرژی است و موجب حفاظت از جنگل‌ها و انرژی ارزانی محسوب می‌شود و نیز در ارتقای رفاه و بهداشت عمومی موثر است با رعایت الگوی صحیح مصرف و استانداردسازی لوازم و وسایل مورد مصرف بر همگان مبارک باشد.

رئیس اداره ناحیه گاز تنکابن نیز در این مراسم مشخصات فنی پروژه‌های مورد بهره‌برداری را که شامل چهار روستای سیاورز، تشگون، میانسرا و تلوسرک بوده و نیز فاز دو روستای قلعه گردن است شامل 27 کیلومتر لوله‌گذاری با 960 انشعاب و بهره‌مندی 993 خانوار که جمعیتی بیش از 3 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد معرفی کرد.

هژبر جوادی افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد 481 میلیون ریال به‌ بهره‌برداری رسیده‌اند و هم‌اکنون شش پیمانکار در حال نصب علمک‌ها در این روستاها هستند.

وی تاکید کرد: روستاییان این نواحی با انجام لوله‌کشی طبق ضوابط و توسط شرکت‌های مورد تأیید و ثبت شده می‌توانند پس از تکمیل و بازدید کارشناس شرکت گاز وارد مرحله اخذ امتیاز اشتراک شوند.

انتهای پیام/86020/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول