اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 4 پروژه بزرگ تولیدی و صنعتی در دهگلان

فرماندار دهگلان گفت: چهار پروژه بزرگ تولیدی، صنعتی، و خدماتی همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به کردستان با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در دهگلان بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 4 پروژه بزرگ تولیدی و صنعتی در دهگلان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، محمد رضائی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی سفر هیئت دولت به استان کردستان با بیان اینکه چهار پروژه بزرگ تولیدی، صنعتی، و خدماتی همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به کردستان با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در دهگلان بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل شرکت اشکان‌سازه غرب، شرکت دانه طلائی ئاگرین کردستان، شرکت فرآوری کود اورگانیت و طرح تعاونی بالداران زاگرس است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک ملی، بانک کشاورزی و سرمایه‌گذاری شخصی هزینه شده است.

فرماندار دهگلان خاطرنشان کرد:‌ با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال 90 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

فرماندار دهگلان تصریح کرد: طرح شرکت دانه‌طلائی ئاگرین کردستان در زمینه نگهداری غلات فعالیت می‌کند و بهره‌برداری از آن زمینه ذخیره سالانه 40 هزار تن غلات را فراهم خواهد کرد.

وی گفت این طرح در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع و زیر بنا 33 هزار و 600 مترمربع بنا شده و زمینه اشتغال مستقیم 12 نفر را فراهم کرده است.

به گفته وی، در راستای اجرای این پروژه در مجموع اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد ریال هزینه شده است.

رضائی در مورد پروژه شرکت اشکان‌سازه غرب نیز اظهار کرد: این پروژه در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی‌اتیلن‌آب و فاضلاب فعالیت خواهد کرد و فردا همزمان با سفر  هیئت دولت به کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی،این طرح در شهرک صنعتی دهگلان احداث و سالانه 20 هزار تن انواع لوله و پلی اتیلن آب و فاضلاب را تولید و به بازار مصرف روانه می‌کند.

فرماندار دهگلان گفت: این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر زمینه اشتغال 45 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است و برای اجرای آن 2 میلیارد و 135 میلیون ریال از محل اعتبارات بانک ملی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از شرکت فرآوری کود ارگانیک از دیگر طرح‌های است که فردا با حضور غضنفری وزیر صنعت معدن و تجارت در دهگلان به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح از محل اعتبارات بانک کشاورزی یک‌میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی، این شرکت ظرفیت تولید سالانه 15 هزار تن کود عالی ارگانیک را دارد.

وی به بهره‌برداری از طرح تعاونی بالداران زاگرس در زمینه کشتار صنعتی دام و طیور اشاره کرد و بیان داشت: این شرکت قادر است سالانه 15 هزار تن انواع کوشت انجماد با کشتار روز را به صورت بسته‌بندی تولید کند.

وی در پایان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح که با صرف اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان اجرا شده، زمینه اشتغال‌زایی برای 50 نفر به صورت مستقیم در این شهرستان فراهم شده است.

انتهای پیام/79013/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول