اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد

فشارهای عصبی عامل سوق دادن جوانان به اعتیاد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین گفت: عوامل روانی و فشار‌های عصبی عامل مهمی در سوق دادن جوانان به سوی اعتیاد است.

فشارهای عصبی عامل سوق دادن جوانان به اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، علی‌اکبر زینالو اظهار داشت: ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی، جرائم، انحرافات اجتماعی و اخلاقی، پدیده شوم اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه برآورده نشدن نیازهای عاطفی فرد، عامل بسیار مؤثری برای سوق دادن وی به سوی مصرف مواد مخدر است، افزود: برآورده نشدن نیازها، وجود شکست‌ها و عدم موفقیت‌ها، ناتوانی فرد در برخورد با مسائل و ناکامی در زندگی و عدم ثبات عاطفی، دیگر مواردی است که موجب سوق دادن فرد به سوی مصرف مواد مخدر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین اضافه کرد: اعتیاد موجب از بین رفتن انسجام روانی و هیجانی فرد مبتلا می‌شود و همچنین مشکلات دیگری برای خانواده و جامعه به وجود می‌آورد.

این مسئول با بیان اینکه اشتغال، ازدواج، مسکن، نیاز عاطفی، امکانات سالم تفریحی و ورزشی از مهم‌ترین نیاز‌های جوانان است که باید مورد توجه جدی مسئولان و خانواده‌ها قرار گیرد، تأکید کرد: شناخت دقیق نیازهای جوانان و تصمیم جدی برای برطرف کردن آن از راهکار‌های مهم مبارزه با پدیده شوم و خانمان‌سوز مواد مخدر به شمار می‌رود.

زینالو ادامه داد: دوست ناباب، کنجکاوی، عدم آگاهی، فقر، بیکاری، لذت جویی و خوشگذرانی از دیگر عوامل اعتیاد در جامعه است.

وی، فراگیری مهارت های زندگی را از مهم ترین عوامل پیشگیری از مصرف سوء مواد مخدر دانست و گفت: وقتی فردی بهره‌مند از توان حل مسئله، مهارت نه گفتن، گفت‌وگو، استقلال، مهارت و به طور کلی اعتماد به نفس باشد، قادر است مشکلات خود را به شیوه درستی حل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین عنوان کرد: شناخت خود و دیگران، شناسایی استعدادها و محیط پیرامون خود، داشتن هدف در زندگی، پرهیز از مقایسه خود با دیگران و مشارکت در فعالیت‌های مربوط به خانواده از مهم‌ترین راه‌های ایجاد اعتماد به نفس در جوانان محسوب می‌شود.

زینالو، نداشتن ارتباط قوی و محکم با خدا را از دیگر علل گرایش جوانان به سوی مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی خواند.

انتهای پیام/77011/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول