اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خبر داد

عملیاتی شدن برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد در دیلم

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم از عملیاتی شدن برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان از شهریور ماه امسال خبر داد.

عملیاتی شدن برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری سه‌شنبه شب در نشست هماهنگی و عملیاتی کردن برنامه جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد افزود: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده با فرماندار و تشکیل کمیته فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان این برنامه از شهریور وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی بیان داشت: دبیرخانه طرح جامع پیشگیری از اعتیاد شهرستان در شبکه بهداشت و درمان تشکیل شده و کمیته‌های چهارگانه آن مشخص شده‌اند.

ناصری تصریح کرد: این طرح با مشارکت فرمانداری، شبکه بهداشت، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بسیج، ورزش و جوانان و با همکاری دیگر ادارات اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهار داشت: کمیته‌های آموزش و اطلاع رسانی، غنی سازی اوقات فراغت، مشاوره و درمان و کمیته پایش و ارزشیابی چهارکمیته اصلی در اجرای این برنامه هستند.

ناصری ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت‌های خوب شهرستان چون بسیج دانش آموزی، دانشجویان و اساتید مجرب و نیروهای متخصص در ادارات بتوان این برنامه را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد یک معضل اجتماعی است، افزود: رویکرد اجرایی در برنامه روی برنامه‌هایی است که هزینه‌ای نداشته یا کمترین هزینه را داشته باشد و ادارات باید از ظرفیت‌ها و نیروهای خود در اجرای برنامه استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار داریم مسئولان کمیته‌های چهارگانه تا نیمه اول مرداد کمیته‌های را تشکیل داده و ساختار کمیته را برای اعضا معرفی کرده و اداراتی هم که عضو کمیته‌ها هستند یک نفر ثابت را به عضویت در کمیته‌ها معرفی کنند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم گفت: تمام فعالیت‌های کمیته‌ها در جلسه 20 مرداد دبیرخانه طرح پیشگیری از اعتیاد مصوب خواهد شد و در کمیته فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مطرح می‌شود.

ناصری با اشاره به اینکه سیاستگذاری برنامه‌های کمیته‌ها به عهده خود کمیته‌هاست، یادآور شد: در اجرای برنامه‌های آموزشی تا آن‌جا که ممکن است باید از افراد توانمند و متخصص استفاده شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح یک همت و تلاش همه جانبه می‌طلبد و اگر نتوانیم برای پیشگیری از معضل خانمان سوز اعتیاد برنامه ریزی کنیم این معضل اجتماعی دامن گیر جوانان که سرمایه‌های اصلی کشور هستند خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت دیلم دراین نشست زهره دیلمی را به عنوان مسئول دبیرخانه برنامه جامع عملیاتی سوء مصرف مواد (اعتیاد) شهرستان دیلم معرفی کرد.

انتهای پیام/66006/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول