اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر هرمزگان عنوان کرد

فعالیت 90 مرکز ترک اعتیاد در هرمزگان / 12 هزار معتاد تحت درمان

رئیس دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی می‌توان شاهد کاهش مصرف مواد در سنین پایین بود، از فعالیت 90 مرکز ترک اعتیاد در استان و درمان 12 هزار معتاد در این مراکز خبر داد.

فعالیت 90 مرکز ترک اعتیاد در هرمزگان / 12 هزار معتاد تحت درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدحسین صفانیا عصر امروز در نشستی پیرامون مقابله با مواد مخدر، با بیان اینکه فرهنگ‌سازی، آگاهی و اطلاع‌رسانی مداوم در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان اولویت کاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است، اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی و ساماندهی معتادان امنیت و آسایش بیشتری به جامعه برگردانده می‌شود که برای تحقق این مهم تلاش و مشارکت جمعی و سازمان‌های مرتبط لازم است.

وی در ادامه تصریح کرد: انتظار می‌رود با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب در آینده نزدیک، شاهد کاهش مصرف و حذف سنین پایین استفاده از مواد مخدر در استان باشیم.

رئیس دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر هرمزگان اذعان داشت: برای پیشگیری از اعتیاد در سال‌های گذشته کارهای بسیار خوبی انجام شده است، اما باید سرعتمان را بیشتر کنیم و اگر باور داریم که این مسئله جدی است، باید همه دست به دست هم دهیم و همه ادارات و نیروها کمک کنند که این کار بشود.

صفانیا با بیان اینکه تجربه به ما نشان داده است که دولت به تنهایی از عهده مقابله با مواد مخدر بر نمی‌آید، ادامه داد: هر جایی که مردم وارد شدند کار بهتر انجام شده است، انتظار داریم سازمان‌ها و نهادهای مردمی بیشتر کار کنند و همفکری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 90 مرکز ترک اعتیاد در استان هرمزگان اظهار داشت: از این تعداد در سه ماهه ابتدای سال جاری 81 مرکز یا واحد درمان وابستگی به مواد مخدر با داروهای آگونیست، سه مرکز کاهش آسیب، یک مرکز اقامتی بلند مدت اجتماع درمان مدار، 5 مرکز اقامتی میان مدت درمانی وابستگی به مواد به درمان معتادان می‌پردازند.

رئیس دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر 11 هزار 977 نفر در این مراکز تحت درمان هستند.

وی در ادامه با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در 3 ماهه اول امسال 26 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده که شامل انواع مواد مخدر از جمله تریاک، حشیش، هروئین کراک است.

رئیس دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان ابراز داشت: در این رابطه 66 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و یک هزار و 81 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی و مراکز درمانی شدند.

وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده شامل معتادان، قاچاقچیان، خرده فروشان و حمل کنندگان مواد مخدر می‌شوند از توقیف 204 خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صفانیا به میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: سال 91 حدود 84 تن انواع مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش بیش از 10 درصدی همراه بوده است.

وی از دستگیری چهار هزار و 380 نفر در همین ارتباط سخن گفت و ادامه داد: این افراد به مراجع قضایی و مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: انهدام 239 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و توقیف و مصادره 780 دستگاه خودرو، 263 دستگاه موتورسیکلت و دو شناور از دیگر اقدامات سال گذشته در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان بوده است.

انتهای پیام/88001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول