اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

راه‌اندازی رشته پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: رشته دانشگاهی پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه علمی کاربردی استان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی رشته پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی

سردار یحیی شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: برای جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه و مقابله با آن، تحقیقات دانشگاهی و تدوین کتب و نشریات در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش سطح آگاهی مردم و به ویژه قشر جوان با اعتیاد، بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب و عملی برای پیشگیری از آن در استان تاکید کرد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی انتظامی آذربایجان غربی در راستای گسترش شناخت علمی جوانان با مسئله اعتیاد و روش‌های پیشگیری از آن، رشته‌ای را با عنوان «پیشگیری از اعتیاد» ایجاد کرده است و در این رشته دانشجو می‌پذیرد.

شرفی هدف از این اقدام را توسعه سطح دانش و آگاهی مردم در ارتباط با مسئله اعتیاد و نحوه مقابله با آن عنوان کرد.

وی به عقد تفاهم‌نامه‌هایی برای حمایت از تحقیقات و پایان‌نامه‌های دانشجویی در ارتباط با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و ادامه داد: فرماندهی انتظامی استان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های خوبی را در زمینه پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان در نظر گرفته و اجرا می‌کند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی به اهمیت اختصاص موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویی به بحث اعتیاد و تدوین کتب و نشریات در این زمینه برای ارتقای سطح شناخت مردم نسبت به این معضل اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای تحقیق و پژوهش در این زمینه جذب شده است.

وی با اشاره به آثار زیان‌بار اعتیاد خاطرنشان کرد: گرفتاری در دام اعتیاد همه ابعاد زندگی افراد را تغییر داده و از ادامه روند معمول زندگی باز می‌دارد.

انتهای پیام/61006/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول