اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد اصفهان:

هزینه دارو‌های ترک اعتیاد 2 برابر شده است/ سونامی در راه است

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با بیان اینکه کشور با سونامی اعتیاد مواجه است و این سونامی باید کنترل شود، گفت: در حال حاضر هزینه دارو‌های ترک اعتیاد برای مقابله با این سونامی دو برابر افزایش یافته است.

هزینه دارو‌های ترک اعتیاد 2 برابر شده است/ سونامی در راه است

هومن منشعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر الگو‌های مصرف مواد اعتیاد‌آور نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است، اظهار کرد: امروز جوانان جامعه به مصرف مواد محرک مانند شیشه، حشیش و اکس گرایش دارند.

وی به میانگین سن اعتیاد در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: میانگین سن اعتیاد براساس نوع مواد مصرفی افراد معتاد متفاوت است.

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با تاکید بر اینکه میانگین سن اعتیاد برای مصرف مواد مخدر مانند تریاک برای سنین 30 به بالا است، تصریح کرد: در حال حاضر سونامی اعتیاد در کشور ایجاد شده و مسئولان باید از روند گسترش اعتیاد در سطح جامعه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه کشور با سونامی اعتیاد مواجه است و این سونامی باید کنترل شود، تصریح کرد: در حال حاضر هزینه دارو‌های ترک اعتیاد برای مقابله با این معضل دو برابر افزایش یافته است.

منشعی با اشاره به اینکه سونامی اعتیاد در زمینه مصرف شیشه نسبت به سایر مواد مخدر بیشتر است، تاکید کرد: در شرایط فعلی جوانان به میزان بسیاری به مصرف ماده محرک شیشه گرایش دارند و با گرایش افراد به مصرف شیشه این افراد در آینده با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کنترل مصرف شیشه در سطح جامعه امری مهم و ضروری است، افزود: معتادان به شیشه در سال‌های نخست مصرف شیشه با اختلالاتی مواجه می‌شوند، اما عوارض مضر و طولانی‌مدت ناشی از مصرف شیشه پس از پنج سال بروز پیدا می‌کند.

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر میانگین مصرف شیشه در بین افراد دو سال است، گفت: آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی راهکاری مهم و اساسی برای مقابله و کنترل مصرف شیشه در میان افراد است.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول