اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان شهرستانی

کمپ بهبودی نیمه اقامتی ترک اعتیاد در لنده افتتاح شد

با حضور فرماندار، امام جمعه و مسئولان شهرستانی کمپ بهبودی نیمه اقامتی ترک اعتیاد «امید رهایی» در لنده افتتاح شد.

کمپ بهبودی نیمه اقامتی ترک اعتیاد در لنده افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، عصر امروز کمپ بهبودی نیمه اقامتی ترک اعتیاد « امید رهایی» با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان لنده افتتاح و راه‌اندازی شد.

سرپرست اداره بهزیستی لنده در مراسم افتتاحیه این کمپ نیمه اقامتی با اشاره به مخرب بودن اعتیاد اظهار داشت: روی آوردن جوانان و میانسالان به سمت مواد افیونی و اعتیادآور یکی از معضلاتی است که امروزه گریبانگیر کشور ما شده است.

نورعلی کاظمی افزود: سالانه میلیون‌ها نفر از جوانان جهان بر اثر ابتلا به این بلای مخرب جان خود را از دست می‌دهد.

وی گفت: تا زمانی که دید ما نسبت به اعتیاد و معتادان تغییر نکند نمی‌توانیم شاهد درمان این بیماری در جامعه باشیم.

کاظمی تصریح کرد: امروزه از اعتیاد به عنوان یک بیماری در جهان یاد می‌شود و مبتلایان به آن را به چشم یک بیمار نه یک مجرم نگاه می‌کنند.

وی افزود: با هماهنگی مدیرکل و معاونت پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی استان یکی از جوانان لنده‌ای جهت اخذ مجوز احداث مرکز بهبودی اقامتی ترک اعتیاد در لنده به سازمان معرفی و پس از گذراندن آموزش‌های لازم و دریافت مجوز این مرکز در لنده راه‌اندازی شد.

سرپرست اداره بهزیستی لنده گفت: البته راه‌اندازی یک کمپ ترک اعتیاد به تنهایی کار ساز نیست بلکه خانواده و مسئولان جامعه باید در این راه همراه و همگام با فرد معتاد زمینه را برای ترک مواد اعتیاد آور مهیا سازند.

کاظمی خاطرنشان ساخت: مرکز بهبودی نیمه اقامتی امید رهایی نواقصاتی دارد که مسئولان شهرستانی و استانی باید در جهت رفع این مشکلات گام بردارند.

وی افزود: این مرکز برای بازپروری معتادان و امید بخشی به زندگی دوباره آنان راه‌اندازی شده است.

کاظمی گفت: در زمینه حمایت از افراد رهایی یافته از دام اعتیاد  ادارات و نهادها باید با گذاشتن مشوق‌هایی از جمله دادن وام‌های خود اشتغالی برای این افراد آن‌ها را بیش از گذشته حمایت کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در این مرکز بهبودی اقامتی آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی و فنی و حرفه‌ای به معتادان داده می‌شود تا بعد از رهایی بتوانند با راه‌اندازی یک شغل مناسب از دام اعتیاد در امان باشند.

انتهای پیام/82013/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول