اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان:

142 هزار خانوار گلستانی زیرپوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه 42 هزار و 58 معلول زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند، گفت: 142 هزار خانوار گلستانی زیرپوشش بهزیستی هستند.

142 هزار خانوار گلستانی زیرپوشش بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رقیه رحمانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان با تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: 6 هزار و 745 زن سرپرست خانوار یا دختر خودسرپرست، تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند و حدود 4 هزار معتاد بهبودیافته نیز در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان ثبت شدند که در سه ماهه ابتدای سال‌جاری تعداد معتادان بهبود‌یافته یک‎هزار و 442 نفر بوده است.

وی تصریح کرد: 15 درصد از جامعه هدف بهزیستی توسط نهادهای حمایتی و هشت درصد نیز زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار دارند که این آمار با توجه به احتساب جمعیتی استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بهزیستی به دلیل اجتماعی بودن انباشت اطلاعات را دارد

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: سازمان بهزیستی از سال 1359 بر اساس ماده 32129 قانون اساسی با تلاش و همت شهید محمدعلی فیاض‎بخش تشکیل شد و در حال حاضر خدمات مختلفی در حوزه‎های توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و ... ارائه می‎دهد که تمام سطوح سنی را از قبل از تولد تا میانسالی مورد حمایت قرار می‎دهد.

رحمانی با بیان اینکه بهزیستی به دلیل اجتماعی بودن انباشت اطلاعات را دارد، متذکر شد: اطلاعات گسترده در حوزه بهزیستی می‎طلبد تا اطلاعات خود را دائماً به‎روز کنیم و بتوانیم مسائل اجتماعی و مشکلات جامعه هدف را مرتفع و در این حوزه برنامه‎ریزی و سیاستگذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته بهزیستی «بهزیستی برای توست» نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این شعار بیانگر این است که نشاط، امید به زندگی، رهایی، عشق، برکت و تازگی ارمغان زیستن است.

ماهانه برای 5 هزار و 857 معلول بهزیستی مستمری پرداخت می‎شود

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه تقارن ماه رمضان و هفته بهزیستی، برکات زیادی در پی داشته است، یادآور شد: هر ساله در 30 شب در طرح «ضیافت و مهر» خانواده‎های بی‎سرپرست و بدسرپرست را به 30 افطار میهمان می‎کنیم و امسال بی‎سابقه‎ترین سال برای افطاری به جامعه هدف بوده است.

رحمانی با بیان اینکه پرسنل بهزیستی سربازان گمنام هستند، ابراز داشت: اگر در این نهاد حمایتی عشق در کار نباشد نمی‎توان کارهای زیادی برای نیازمندان انجام داد، اگر کارکنان ادارات در طول روز هفت ساعت در محل کار خود فعالیت می‎کنند این فعالیت در بهزیستی 24 ساعته است.

وی در خصوص فعالیت‎های حوزه توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: در این حوزه از 42 هزار و 58 نفر معلول تحت پوشش به 5 هزار و 857 ماهانه مستمری پرداخت می‎کنیم.

4 هزار و 200 معلول در نوبت دریافت مستمری قرار دارند

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه 5 هزار و 417 معلول را تحت پوشش قرار داده‎ایم، خاطرنشان کرد: حدود 440 نفر بیمار روانی هستند که مستمری ثابت دریافت می‎کنند و بیش از 3 هزار بیمار روانی نیز در حمایت این نهاد قرار دارند.

رحمانی با بیان اینکه ماهانه به 75 هزار نفر خانوار پنج نفر به بالا مستمری پرداخت می‎شود، اظهار داشت: حدود 4 هزار و 200 معلول پشت نوبت داریم که باید به چرخه مستمری‌بگیران دعوت شوند.

وی بیان داشت: از سال 1392 تمامی پرداخت مستمری‎ها از ستاد بهزیستی کشور به تمام استان‎ها در یک زمان معین واریز می‎شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی گلستان، این نهاد دارای 72 فعالیت و یک‌هزار زیر فعالیت است که معلولان و جامعه هدف خود را زیرپوشش حمایتی قرار می‎دهد.

انتهای پیام/83001/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول