اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی کهگیلویه مطرح کرد

لزوم ارجاع متقاضیان طلاق به بهزیستی جهت ارائه خدمات مشاوره

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه گفت: راه‌اندازی خط 123 اورژانس اجتماعی در شهرستان گام مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و خدمات خوبی در راستای جلوگیری از معضلات اجتماعی در این مرکز صورت گرفته است.

لزوم ارجاع متقاضیان طلاق به بهزیستی جهت ارائه خدمات مشاوره

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید غضمان گنجیانی عصر امروز در نشست شورای اجتماعی شهرستان، طلاق را یکی از آسیب‌های جدی در جامعه عنوان کرد و با اشاره به از بین رفتن قبح طلاق در جامعه اظهار داشت: هرگونه دعوای خانوادگی منجر به طلاق که از سوی بزرگان صلح و سازش می‌شد امروز منجر به طلاق می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه، عدم شناخت زوجین قبل از ازدواج، داشتن روحیه متفاوت زوجین و عدم تفاهم را از عوامل طلاق برشمرد و خاطرنشان کرد: در برخی موارد جدایی زن و شوهر در سال‌های اول زندگی رخ می‌دهد.

وی، راه‌اندازی خط 123 اورژانس اجتماعی در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در دهدشت را متذکر شد و تصریح کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان در قالب دو طرح کاهش طلاق و مداخله در بحران‌های اجتماعی با بهره‌گیری از کادری مجرب متشکل از 4 نفر کارشناس و کارشناس ارشد روانشناسی، 4 نفر کارشناس و کارشناس ارشد علوم اجتماعی و مددکاری و 2 نفر کارشناس حقوقی فعالیت دارند.

گنجیانی، طرح مداخله در بحران‌های اجتماعی را شامل زیر شاخه‌های متعدد در قالب مشکلات اقتصادی، اجتماعی، اعتیاد،خشونت خانوادگی، حضانت بی سرپرستی، بدسرپرستی، دختران و پسران فراری و زنان در معرض آسیب دانست و اذعان داشت: در سال گذشته تعداد 146 پرونده در این زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول، تعداد 196 مراجعه کننده در هر دو طرح در سال 91 را متذکر شد و افزود: از این تعداد 50 نفر در طرح طلاق تشکیل پرونده داده بوده‌اند.

وی همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری، مشاوره حقوقی با برگزاری جلسات تیمی، و بازدید از منزل و ارائه توصیه‌های لازم به خانواده‌های زوجین را گامی در راستای جلوگیری از بروز طلاق عنوان کرد و گفت: تعداد 60 پرونده ارجاعی از مراکز قضایی شورای حل اختلاف با ارائه خدمات مرکز اورژانس اجتماعی منجر به سازش شده است.

گنجیانی از عدم همکاری مراجع قضایی در ارجاع به موقع پرونده‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی به این مرکز انتقاد کرد و ابراز داشت: ارجاع متقاضیان طلاق به بهزیستی با ارائه خدمات تیم اورژانس اجتماعی منجر به سازش خواهد شد.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول