اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خبر داد

خدمات‏ رسانی بهزیستی سمنان به بیش از 9500 نفر در حوزه توانبخشی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در حوزه توانبخشی، استان سمنان بیش از 9 هزار و 574 نفر معلول را زیرپوشش دارد که در بخش‏های مختلف ناتوانی به آنها خدمات ارایه می‏دهد.

خدمات‏ رسانی بهزیستی سمنان به بیش از 9500 نفر در حوزه توانبخشی

حجت‏ الاسلام علی پهلوان امروز در گفت‏ وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان به مناسبت هفته بهزیستی، همچنین شمار معلولان جسمی و حرکتی استان سمنان را دو هزار و 812 نفر و معلولان دارای اختلالات بینایی را 758 نفر اعلام کرد.

وی تعداد معلولان دارای اختلالات شنوایی را یک هزار و 364 نفر، دارای مشکلات ذهنی دو هزار و 305 نفر و معلولان دارای بیماری‏های روانی مزمن را در این استان یک هزار و 50 نفر ذکر کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین از وجود یک هزار و 83 نفر بیمار دارای چند معلولیتی و 202 نفر بیمار دارای سایر معلولیت‏ها در استان سمنان خبر داد.

وی افزود: برای همه این معلولان در استان سمنان کارت معلولیت صادر شده است و با توجه به توان سازمان بهزیستی به طور مستمر به آنها خدماتی ارایه ‏می‏شود.

پرداخت مستمری ماهانه به 2200 معلول و بیمار روانی در سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: یک هزار و 900 نفر از این معلولان از سازمان بهزیستی مستمری ماهانه دریافت می‏کنند و این رقم با احتساب مستمری پرداختی به بیماران روانی به دو هزار و 200 نفر افزایش می‏یابد.

پهلوان  همچنین از خدمات‏ رسانی به 163 نفر از دانشجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: بهزیستی استان سمنان همچنین یک هزار و 14 نفر از دانش‏ آموزان را زیرپوشش حمایت‏های تحصیلی خود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: 92 نفر از معلولان ضایعه نخاعی در استان سمنان از حق پرستاری برخوردار هستند و بهزیستی به آنها خدمات مستمر ارایه می‏دهد.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول