اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه مبارک رمضان در اردبیل اتفاق افتاد

آغاز به کار پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت / 39 ناشر کشوری حاضر شده‌اند

پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و ماه مبارک رمضان در اردبیل گشایش یافت.

آغاز به کار پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت / 39 ناشر کشوری حاضر شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر اجرایی نمایشگاه در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت در اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه که در قالب 28 غرفه برپا شده 39 ناشر کشوری حاضر شده‌اند.

محمدعلی پهناور خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ناشرانی برجسته از تهران، قم، کرج و اردبیل حاضر شده‌اند تا کتب قرآنی، تفسیر، ادعیه و نرم‌افزارهای فرهنگی و هنری را در مکان واقع در مجتمع ولایت اردبیل در سه طبقه به معرض نمایش بگذارند.

وی با یادآوری اینکه این نمایشگاه را ستاد برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و ارزشی همه ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم، گفت: در این نمایشگاه فرصتی 10 روزه برای علاقمندان و فعالان این حوزه فراهم شده تا بتوانند بهترین آثار را ارائه کرده و نیاز مخاطبان خود را تامین کنند.

دبیر اجرایی نمایشگاه قرآن و عترت در اردبیل از ارائه تخفیف 30 الی 40 درصدی برای خریداران خبر داد و یادآور شد: قرآن‌ها و ادعیه‌های عرضه شده در این نمایشگاه حتی ارزان‌تر از نمایشگاه‌های دیگر ارائه می‌شوند تا مخاطبان بتوانند خرید خود را انجام داده و از برجستگی‌های این نمایشگاه استفاده کنند.

پهناور؛ قرآن و نور هدایتگر آن را نجات‌بخش و کمال‌افزا برای بشریت توصیف کرد و بیان داشت: قرآن نوری است که انسان در سایه تلالو آن می‌تواند از مرز گناه و خسران و تباهی نجات پیدا کرده و ره به سوی کمال ببرد.

این مسئول افزود: در ماه بهار قرآن جامعه اسلامی ما باید با کلام و ارزشمند‌ترین مبانی قرآنی و دستورات الهی انس و الفت بگیرد تا از قافله رشد و تعالی ارزشی و انسانی غفلت نکند.

فاصله گرفتن از قرآن جز خسران چیز دیگری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت قرآن می‌تواند بسیاری از نارسایی‌ها و معضلات و آسیب‌ها را از بین ببرد و اگر از قرآن فاصله بگیریم شر و فساد جامعه را فرا می‌گیرد.

عباس دست‌باز با بیان اینکه معضلات و آسیب‌های مختلف نظیر طلاق، سرقت، نزاع‌های دسته‌جمعی، بی‌توجهی به عفاف و حجاب و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی جوانان و نسل آینده ما را تهدید می‌کند، ادامه داد: علت این همه بلا و گرفتاری فاصله گرفتن از قرآن و فرهنگ اصیل ارزشی است.

وی گفت: اگر بتوانیم تربیت قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم بسیاری از معضلات، سوء اخلاق، سوء نگرش‌ها و الگوهای زشت و ناهنجار از بین می‌رود و به جای آن سبک زندگی اسلامی و ایرانی حاکم می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در پایان از مبلغان و صاحبان تریبون خواست تا با محور قرار دادن قرآن شور و نشاط معنوی و اجتماعی را ارتقا بخشند تا روز به روز بر دامنه ارزش‌ها و معنویت‌ها افزوده شود.

انتهای پیام/62001/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول