اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارشی از فعالیت حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت

حوزه علمیه خراسان با 45 غرفه در نمایشگاه قرآن و عترت حضور دارد

حوزه علمیه خراسان با 45 غرفه در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت حضور دارد.

حوزه علمیه خراسان با 45 غرفه در نمایشگاه قرآن و عترت حضور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حوزه علمیه خراسان در قالب 45 غرفه در هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور فعال داشته و در طول برگزاری این نمایشگاه، خدمات مشاوره قرآنی، نمایش آثار و فعالیت‌های پژوهشی و هنری مرتبط با قرآن کریم ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، حوزه علمیه خراسان در بخش آثار هنری با آثار هنری و تجسمی طلاب با موضوعات قرآنی و در بخش مشاوره با مشاوره‌های قرآنی، فقهی، اعتقادی، خانواده، تحصیلی، حفظ قرآن کریم و مواردی از این قبیل فعالیت می‌کند.

بخش مسابقات قرآنی، تفسیری و مفهومی، اجرا و برگزاری مسابقات قرآنی به صورت کتبی از ترجمه و مفاهیم آیات قرآن و مسابقات تفسیر قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این حوزه در این نمایشگاه است.

همچنین در بخش تجسمی و مفهومی، نمایش آیات قرآن کریم و روایات به صورت تجسمی و مفهومی با عنوان سبک زندگی ارائه می‌شود که در این بخش، آثاری با موضوع هدف خلقت و آفرینش انسان، تربیت کودک از قبل تولد تا سنین نوجوانی، نقش ولایت‌پذیری خداوند متعال، حرکت در مسیر ولایت، زندگی و حیات جاودان پس از مرگ ارائه شده است.

مدارس با توجه به آیات قرآن و روایات، موضوع‌ها را با طراحی بسیار زیبایی به‌صورت تجسمی و مفهومی به کار برده‌اند که به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های غرفه‌های این حوزه تبدیل شده است.

غرفه مهدویت و پرسش و پاسخ پیرامون مسائل مهدویت و عرفان های نوظهور از سوی مراکزحوزوی و معرفی خادمان و مفسران قرآنی از دیگر برنامه‌های این حوزه در این نمایشگاه است.

غرفه مهد قرآنی با عنوان‌هایی چون: مسابقات قرآنی ویژه نونهالان وکودکان، نقاشی قرآنی، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، آشنایی با احکام و عقاید و نمایش پرده‌خوانی غدیر برای کودکان، از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در غرفه‌های حوزه علمیه خراسان با عناوین و فعالیت‌هایی چون: جنگ نرم و دشمن‌شناسی، نور هدایت (آشنایی با طریقه‌های حفظ قرآن کریم ، تجوید و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم )، مروارید عفاف (حجاب و برگزاری مسابقات حجاب و...)، ترتیل قرآن کریم با حضور قاریان برجسته حوزوی با عنوان زمزم نور از برنامه‌های این غرف بهره‌مند شوند.

معرفی توانمندی‌های قرآنی طلاب در زمینه های مختلف، فعالیت‌های ستاد تفسیر قرآن کریم (معرفی مفسران قرآن کریم و...)، ترویج فرهنگ قرآنی و مبارزه با فعالیت‌های بی‌شرمانه دشمنان و منکران قرآنی و غرفه ویژه شهدای روحانی خراسان رضوی نیز از دیگر غرفه‌های حوزه علمیه خراسان درا ین نمایشگاه است.

معبر «عبرت و عزت» از کارهای جالبی است که توسط حوزه علمیه خراسان انجام شده که در این معبر، گناهان کبیره زیر پای بازدیدکنندگان قرار گرفته و اعمال حسنه به صورت گل در کنار بازدیدکنندگان قرار دارد.

غرفه اردوهای جهادی یکی دیگر از غرفه‌های این حوزه بوده که تصاویری از فعالیت‌های جهادی تبلیغی طلاب را نمایش داده است.

گفتنی است مدارس علمیه فاطمه معصومه(س)، رضویه، اسلام‌شناسی حضرت زهرا (س)، حضرت رقیه (س)، پیروان حضرت زهرا (س)، فاطمه زهرا (س) توس، حضرت خدیجه، مؤسسه تدبر در قرآن، مهد قرآن، مرکز مشاوره و ستاد تفسیر که از مؤسسات و مراکز وابسته به حوزه علمیه خراسان هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

روابط عمومی حوزه علمیه خراسان در اجرای رسالت سنگین خویش با حضور فعال در نمایشگاه برای بسترسازی و اطلاع‌رسانی از روند غرفه‌های نمایشگاه، هر شب از فعالیت چند غرفه این حوزه گزارشی تهیه و مخاطبان را با فعالیت‌های آن آشنا می‌کنند.

انتهای پیام/70004/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول