اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نیر:

5 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کشاورزی به متقاضیان پرداخت شد

فرماندار شهرستان نیر گفت: تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات با هدف اشتغالزایی در بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

5 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کشاورزی به متقاضیان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر فخرالدین زاهد عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در نیر اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات مورد نظر علاوه بر ایجاد فرصت‌های اشتغال زمینه و بستری برای تولید کیفی‌تر و دامنه‌دارتر در حوزه زراعی و باغی به وجود آمده و اغلب این تسهیلات به اجرای طرح‌های خوبی منجر شده است.

وی یکی از ظرفیت‌های توسعه شهرستان نیر را در کنار توسعه ظرفیت گردشگری توجه به حوزه زراعی و دامی توصیف کرد و افزود: اگر به همت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و فعالان این بخش قابلیت‌ها و توانمندی‌های حوزه کشاورزی به شایستگی احیا شود ما قادر می‌باشیم علاوه بر تأمین مواد غذایی اهالی منطقه و برخی از مناطق همجوار تولیداتمان را به سایر استان‌ها نیز ارسال کنیم.

زاهد خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از تسهیلات اشتغالزایی کشاورزی در این شهرستان تحقق یافته است و همچنان پرونده نیمی دیگر در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

رئیس کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نیر تصریح کرد: ‌در 485 پرونده تشکیل شده در این زمینه حدود 240 مورد پرونده بلاتکلیف است که این بلاتکلیفی به دلیل کمبود و کاهش اعتبارات و تسهیلات پرداختی می‌باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 485 فقره پرونده در کارگروه توسعه بخش کشاورزی مصوب شده است، اضافه کرد: نیمی از این تسهیلات به متقاضیان و افراد واجد شرایط پرداخت شده است.

زاهد بیان کرد: از 240 پرونده معرفی شده به بانک حدود نیمی از آن‌ها با اشتغالزایی 175 نفر و پرداخت تسهیلات پنج میلیارد تومانی به ثمر نشسته و عینیت پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به حمایت‌های همه‌جانبه از کشاورزان در بخش تولیدات زراعی و باغی اشاره کرد و ادامه داد: با آغاز برداشت محصول گندم و جو در منطقه خرید تضمینی آن‌ها با دایر شدن دو مرکز خرید در نیر و کورائیم آغاز شده است.

زاهد یادآور شد: کشاورزان می‌توانند محصولات خود را برای فروش به دو مرکز تعاون روستایی تحویل دهند تا بهای محصول فروخته شده خود را به سرعت دریافت کنند.

تولید 6500 تن شلتوک برنج در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در جلسه مشابه در شهرستان پارس‌آباد، مدیر اداره جهادکشاورزی این شهرستان با تاکید بر تأمین منابع اعتباری برای توسعه بخش کشاورزی گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط سبب شده تا ظرفیت تولید در این مناطق افزایش پیدا کند.

حسن روحی از تولید بیش از 35 نوع محصول زراعی در منطقه خبر داد و افزود:‌ در شهرستان پارس‌آباد عملیات کشت برنج آغاز شده و بالغ بر یک‌هزار و 550 هکتار از اراضی زراعی حاشیه رود ارس به زراعت برنج اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد:‌ مراقبت‌های لازم با توجه به توصیه‌های فنی کشاورزان در حال انجام است و هم اکنون شالیزارها از وضعیت مناسب و سطح کشت مطلوب برخوردار هستند.

روحی از برنج به عنوان کشت دوم و ثانویه در منطقه یاد کرد و ادامه داد: برنج تولیدی در این منطقه به دلیل استفاده نکردن از سموم، کودهای شیمیایی و آبیاری مستقیم با آب رود ارس از عطر و طعم مطلوبی برخوردار است.

مدیر اداره جهادکشاورزی پارس‌آباد اظهار امیدواری کرد: در سال زراعی جاری بیش از 6 هزار و 500 تن شلتوک برنج در منطقه به دست آید که برای جلوگیری از ریزش محصول در زمان برداشت امسال عملیات کشت و برداشت شلتوک به شکل مکانیزه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/62007/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول