اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان غربی اعلام کرد

پشتیبانی فنی 4 ساله کمیته امداد از طرح‌های اشتغال‌زایی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)، به مدت چهار سال، هر سه ماه یک‌بار طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان را مورد پشتیبانی و نظارت فنی خود قرار می‌دهد.

پشتیبانی فنی 4 ساله کمیته امداد از طرح‌های اشتغال‌زایی

مهدی سهیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آنچه در اشتغال‌زایی کارآمد افراد موثر است، پایدارسازی مشاغل است که کمیته امداد امام خمینی(ره) به این منظور طرح‌های اشتغال زایی خود را در ارائه تسهیلات به متقاضیان خلاصه نکرده و با پشتیبانی و نظارت فنی خود، ضمن تداوم حمایت از افراد در حل مشکلات حین اجرای طرح، از انحراف احتمالی تسهیلات ارائه شده نیز جلوگیری می‌کند.

وی به فرآیند هفت مرحله ای و انسجام‌یافته کمیته امداد امام خمینی(ره) در بحث اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: رویکرد کمیته امداد در ارتباط با اشتغال برخلاف بسیاری از سازمان‌های متولی دیگر تنها در ارائه تسهیلات خلاصه نمی‌شود.

سهیلی تصریح کرد: کمیته امداد در قالب فرآیندی هفت مرحله‌ای، ابتدا استعداد فرد متقاضی را مورد سنجش قرار داده و با استعدادیابی او، آموزش‌های لازم در ارتباط با شغل مربوطه را در صورت نیاز به فرد ارائه داده و سپس با همکاری موسسات کاریابی فرد را وارد چرخه کار می‌کند.

وی ادامه داد: در این مرحله کمیته امداد به صورت جدی‌تر وارد عمل شده و به مدت چهار سال هر سه ماه یک‌بار، روند اجرای طرح‌ها را نظارت می‌کند.

سهیلی خاطرنشان کرد: این مرحله (نظارت و پشتیبانی از طرح‌ها) در پایدارسازی مشاغل نقش کلیدی داشته و خود به عنوان وجه تمایز و نقطه قوت کمیته امداد در مقایسه با سایر سازمان‌های مربوطه در بحث اشتغال‌زایی افراد محسوب می‌شود.

وی بر اهمیت نظارت و پشتیبانی طرح‌های نوپا تاکید کرد و افزود: با انجام این مرحله تسهیلات ارائه شده رهاسازی نمی‌شوند و علاوه بر کمک به افراد در صورت نیاز به اخذ مجوزهای لازم و یا رفع مشکلات پیش پای آنها، در صورت مشاهده هرگونه انحراف در استفاده از تسهیلات ارائه شده، با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان غربی تشکیل شبکه‌ای منسجم میان افراد را از دیگر مزایای این مرحله عنوان کرد و گفت: به این ترتیب افراد در قالب مشاغل مختلف و مرتبط با هم به اصطلاح «خوشه‌بندی» می‌شوند که در مواقع لازم می‌توانند از تجربیات دیگر افراد در حوزه کاری مربوطه استفاده کنند و یا برای تامین منابع مورد نیاز یا فروش تولیدات خود از دیگر افراد موجود در خوشه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول