اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر تعاون خبر داد

اختصاص 30 درصد از تسهیلات اشتغالزایی به مناطق روستایی

قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از اختصاص 30 درصد از تسهیلات اشتغالزایی به مناطق روستایی خبر داد.

اختصاص 30 درصد از تسهیلات اشتغالزایی به مناطق روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی امروز در سومین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان که با هدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی استان در این اداره کل برگزار شد، گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است 30 درصد از تسهیلات اشتغالزایی را از سر جمع کل منابع و تسهیلات به صورت مجزا و با سر فصل مستقل پس از تصویب شورای عالی اشتغال و با مدت زمان بازپرداخت تا ده سال به مناطق روستایی اختصاص دهد و به بانک‌های عامل ابلاغ کند.

وی، با بیان اینکه برطرف کردن نیازها براساس اولویت‌ها از مهمترین برنامه‌های دولت در مناطق محروم است، گفت: شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های اشتغال در روستاها علاوه بر کاهش نرخ بیکاری سبب جذب اعتبارات نیز می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مجموعه فعالیت‌های گسترده و خدمات وسیع وزارتخانه اظهار داشت: این وزارتخانه با کلیه اقشار و آحاد جامعه در ارتباط است لذا باید در رفع مسائل و مشکلات مردم تلاش کرد.

در ادامه این نشست، مدیر کل بهزیستی هرمزگان نیز ضمن ارائه عملکرد سال گذشته اداره متبوع خود از "پیشگیری" و "توانمندسازی معلولان" به عنوان دو رویکرد مهم بهزیستی نام برد و گفت: در بخش توانمند سازی معلولان نیز "اشتغال و مسکن" به عنوان دو عنصر مهم است که در این سال گذشته اقداماتی صورت گرفته است.

جاسم محمدی، سهمیه اشتغال سال گذشته مددجویان استان را 500 نفر ذکر کرد و افزود: در این زمینه 283 درصد بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده در سطح استان صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در بخش مسکن نیز سهم آورده 443 مددجو تامین و امسال نیز از 727 مورد تعهد مسکن مددجویان تاکنون 75 مورد آن محقق شده که امید است با همت مسئولان و کمک خیرین این امر محقق شود.

محمدی به آغاز هفته بهزیستی (31 – 25 تیر) و برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام نیز اشاره کرد.

به گفته مدیر کل بهزیستی هرمزگان، 140 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از خدمات بهزیستی در این استان استفاده می‌کنند که برای 55 هزار نفر کارت مددجویی صادر شده است.

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) نیز با اشاره به افزایش میزان تسهیلات اشتغال در بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی، وام ازدواج و پشتیبانان مشاغل خانگی، گفت: پشتیبانان مشاغل خانگی می‌توانند به ازای پشتیبانی از هـر شغل 3 میلیون تومان و تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

مهدی اسدی در خصوص وام ازدواج نیز افزود: در فاز اول سهمیه استان 900 نفر اعلام شده که این سهمیه تکمیل شده و در حال پرداخت تسهیلات آن به متقاضیان ثبت نام شده هستیم.

در این نشست بر همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به جامعه هدف تاکید شد.

انتهای پیام/2310/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول