اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی خبر داد

اعلام نحوه عضویت خانواده‌های آذربایجان غربی در بانک خون بند ناف رویان

رئیس بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی گفت: لازم است خانواده‌های آذربایجان غربی در صورت تمایل به دفتر نمایندگی این مرکز در شهر ارومیه مراجعه و اقدامات لازم برای عضویت را انجام دهند.

اعلام نحوه عضویت خانواده‌های آذربایجان غربی در بانک خون بند ناف رویان

محمدرضا سام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: خون بند ناف غنی از سلول‌های بنیادی است که قابلیت درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج را دارا بوده و درست نیست که به صورت زباله بیولوژیک دور انداخته شود.

وی با اشاره به خاصیت تکثیر پی در پی سلول‌های بنیادی و قابلیت ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن توسط این سلول‌ها، بر ویژگی‌های منحصربه فرد سلول‌های بنیادی خون بند ناف تاکید کرد و گفت: این سلول‌ها به سبب دارا بودن این ویژگی‌ها قابلیت درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج را دارند.

سام از امکان درمان 80 نوع بیماری به کمک این سلول‌های بنیادی در کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: در ایران نیز تلاش برای گسترش دامنه استفاده از این سلول‌ها همچنان ادامه دارد که تاکنون از این سلول‌ها برای درمان هشت نوع از بیماری‌های صعب‌العلاج استفاده شده است.

وی با اعلام مزایای درمانی نگهداری سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد برای خود نوزاد و یا خانواده او، تصریح کرد: لازم است خانواده‌ها از این فرصت که تنها یک‌بار در زمان زایمان در اختیار آنها قرار دارد، برای ذخیره‌سازی سلول‌های باارزش بنیادی استفاده کنند و به این ترتیب در صورت بروز بیماری یا سانحه در آینده، به راحتی مورد درمان با این سلول‌ها قرار گیرند.

سام در ارتباط با نحوه عضویت خانواده‌های استان آذربایجان غربی در بانک خون بند ناف رویان، اعلام کرد: لازم است مادر در پایان ماه هشتم بارداری خود به دفتر نمایندگی رویان در ارومیه به آدرس خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه شماره 12، ساختمان پزشکان میلاد، طبقه چهارم مراجعه کرده و پس از پر کردن فرم‌های سلامت مخصوص و انجام آزمایش‌های لازم، مراحل عضویت خود در بانک خون بند ناف را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم این مرکز با پزشک مربوطه، اقدامات لازم برای جمع‌آوری خون بند ناف نوزاد در زمان زایمان صورت می‌گیرد.

رئیس بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی هزینه فعلی عضویت در بانک خون بند ناف رویان در آذربایجان غربی را حدود یک میلیون و 800 هزار تومان عنوان کرد و افزود: پرداخت این مبلغ که برای نگهداری 20 ساله سلول‌های بنیادی خون بند ناف در نظر گرفته شده است، با توجه به مزایای متعدد درمانی این سلول‌ها و لزوم وجود شرایط ویژه برای نگهداری این سلول‌ها و نیز افزایش شدید قیمت کیت‌های آزمایشی در سال‌های اخیر قابل توجیه است.

سام خاطرنشان کرد: علاوه بر این مبلغ، برای ذخیره‌سازی خون در بانک خصوصی، خانواده‌ها باید مبلغی را به عنوان هزینه شارژ سالانه پرداخت کنند که این مبلغ در حال حاضر 100 هزار تومان اعلام شده است.

انتهای پیام/61009/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول