اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون استان یزد:

خیران برای تجهیز انتقال خون به دستگاه‌های مدرن وارد عمل شوند

رئیس انتقال خون استان یزد گفت: دستگاه‌های مورد نیاز فرآوری خون بسیار گران است و برای خرید آن‌ها و تجهیز مراکز، نیازمند همراهی خیران هستیم.

خیران برای تجهیز انتقال خون به دستگاه‌های مدرن وارد عمل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، نقی تقوایی ظهر امروز در نشست خبری طرح «قرار مهربانی» گفت: با توجه به این‌که در ماه رمضان معمولاً این ذهنیت در افراد وجود دارد که اهدای خون برای شخص روزه‌دار ایجاد مشکل می‌کند، میزان خون اهدایی با کاهش قابل توجهی مواجه می‌شود.

وی افزود: برای حل این مشکل تمهیداتی اندیشیده شده تا هیچ مشکلی برای اهداکنندگان ایجاد نشود.

رئیس انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: ضمن این‌که از ساعت هشت تا 10 صبح، زمان بسیار مناسبی برای اهدای خون توسط روزه‌داران است، یک شیفت کاری برای عصر و بعد از افطار نیز در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر دو شیفتی که در همه ایام سال در انتقال خون یزد دایر است، در ایام ماه مبارک رمضان، یک شیفت کاری از ساعت 19 تا 23 راه‌اندازی شده است.

تقوایی خاطرنشان کرد: این شیفت کاری در مرکز انتقال خون در میدان ابوذر و انتقال خون اردکان دایر است و مردم استان می‌توانند برنامه‌های خود را برای حضور در این دو پایگاه و اهدای خون تنظیم کنند.

وی یادآور شد: در شب‌های قدر نیز این دو پایگاه تا ساعت دو صبح، از اهدا کنندگان خون دریافت می‌کنند.

رئیس انتقال خون استان یزد تاکید کرد: از افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند در ایام ماه مبارک رمضان روزه بگیرند، انتظار بیشتری برای مشارکت در اهدای خون وجود دارد.

تقوایی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: استان یزد یکی از بالاترین آمارهای اهدای خون در سطح کشور را دارد به نحوی که در کشور به ازای هر یک‌هزار نفر، 27 نفر خون می‌دهند در حالی که در استان یزد به ازای هر یک‌هزار نفر، 40 نفر خون اهدا می‌کنند.

وی همچنین در مورد آمار اهدا کنندگان مستمر نیز عنوان کرد: متوسط آمار اهدا کنندگان مستمر در کشور 9 درصد کل اهداکنندگان است در حالی که این رقم در استان یزد، 55 درصد است.

تقوایی، سلامت خون اهداکنندگان یزدی را نیز بسیار خوب توصیف کرد و افزود: خون‌های اهدایی توسط مردم استان یزد از سلامت‌ترین خون‌هایی است که در سطح کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: تنها ضعفی که در انتقال خون یزد وجود دارد، مشارکت محدود بانوان در امر اهدای خون است به نحوی که متوسط اهدای خون بانوان در کشور پنج درصد است در حالی که این رقم در استان یزد سه درصد بوده است.

تقوایی یادآور شد: البته با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه، میزان مشارکت بانوان در امر اهدای خون افزایش داشته به نحوی که در سال‌جاری از سه درصد به 3,9 درصد رسیده است.

تقوایی همچنین وضعیت تجهیزات انتقال خون استان یزد را نیز خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در استان یزد، خون و فرآورده‌های خونی به رغم بیمارپذیری این استان از جایی دریافت نمی‌شود و خون و فرآورده‌های خونی استان، جوابگوست.

وی تاکید کرد: استان یزد حتی در بسیاری از موارد، خون و فرآورده‌های خونی به استان‌های همجوار نیز صادر می‌کند.

رئیس انتقال خون استان یزد با اشاره به این‌که، انتقال خون یزد برای ادامه روند کار خود به شکل کنونی، نیازمند تجهیزات به روز است، افزود: این تجهیزات بسیار گران است و نیازمند مشارکت خیران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشارکت خیران در سازمان انتقال خون بسیار کمرنگ است اما امیدواریم با فرهنگ‌سازی رسانه‌ها، شاهد حضور فعال آن‌ها در این بخش از سلامت جامعه باشیم.

انتهای پیام/2464/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول