اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان محیط زیست درصدد احیای گاوخونی

گاوخونی برای حیات جرعه‌ای آب می‌خواهد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جاری شدن آب در تالاب گاوخونی به منظور حفظ و احیای این تالاب ضروری است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست درصدد احیای تالاب گاوخونی است.

گاوخونی برای حیات جرعه‌ای آب می‌خواهد

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تالاب گاوخونی یک تالاب بین‌المللی است، اظهار کرد: گاوخونی یکی از مهم‌ترین تالاب‌های موجود در سطح کشور است و ارزش جهانی دارد و تمام مسئولان باید برای احیای این تالاب تلاش کنند.

وی به خشکسالی‌های اصفهان و اثرات ناشی از این خشکسالی‌ها بر روی تالاب گاوخونی اشاره کرد و ادامه داد: تالاب بین‌‌المللی گاوخونی از 10 سال گذشته تاکنون به دلیل کمبود آب در استان خشک شده و طی 10 سال گذشته آبی وارد این تالاب نشده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ضرورت حفظ و احیای تالاب گاوخونی تصریح کرد: جاری شدن آب در تالاب گاوخونی به منظور حفظ و احیای این تالاب ضروری است، اما به دلیل عدم وجود سیلاب در اصفهان طی 10 سال گذشته این تالاب خشک شده است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت وجود سیلاب در اصفهان، این سیلاب وارد تالاب گاوخونی می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر تأمین آب برای بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت نسبت به تأمین آب برای تالاب گاوخونی از اهمیت چشمگیر‌تری برخوردار است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه حفاظت محیط زیست متولی رسیدگی به مباحث زیست محیطی است، تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای یک طرح و برنامه زمان‌بندی شده درصدد احیای تالاب گاوخونی همانند سایر تالاب‌های موجود در سطح کشور است.

وی با تاکید بر اینکه انتقال پساب به تالاب گاوخونی یکی از طرح‌های در نظر گرفته شده برای احیای این تالاب بوده است، افزود: پرورش گونه‌های سازگار با اقلیم خشک و نیمه‌خشک در تالاب گاوخونی نیز به عنوان یکی از راهکار‌های مورد نیاز برای احیای این تالاب به شمار می‌رود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه همچنین حق‌آبه زیست محیطی باید به تالاب گاوخونی اصفهان اختصاص داده شود، گفت: اجرای این طرح‌ها برای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی نیاز به اعتبار دارد و سازمان محیط زیست کشور باید اعتبارات مورد نیاز برای احیای این تالاب را تأمین کند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول