اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول جذب انتقال خون همدان:

بیماران تالاسمی نیازمند خون هستند / پیش‌بینی دو تیم سیار در ماه رمضان

مسئول جذب انتقال خون همدان گفت: بیماران تالاسمی مهمترین مصرف‌کنندگان خون هستند که برای تأمین نیازشان، در ماه رمضان دو تیم سیار برای جذب خون به تیم‌های ثابت اضافه شده است.

بیماران تالاسمی نیازمند خون هستند / پیش‌بینی دو تیم سیار در ماه رمضان

بهاره ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، انتقال خون همدان راهکارهای ویژه‌ای برای تأمین ذخایر خون مورد نیاز بیماران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین مصرف‌کنندگان خون بیماران تالاسمی هستند که به صورت منظم و همیشگی به دریافت خون نیاز دارند که به همین دلیل باید در تمام سال با تعداد مناسب و کافی وجود داشته باشد.

مسئول جذب انتقال خون همدان با بیان اینکه اهدای خون در برخی از ایام سال بیشتر از روزهای دیگر است، افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورا و فصل بهار و یا در هنگام بروز بلایای طبیعی، تعداد زیادی از افراد اقدام به اهدای خون می‌کنند اما در ماه رمضان و در روزهای سرد سال ما با افت میزان خون‌های اهدایی مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه اهدای خون عملی خداپسندانه و انسان‌دوستانه است، بیان داشت: اهدای خون برای فرد سالم هیچ گونه ضرری ندارد و افراد داوطلب، قبل از اهدای خون توسط پزشک سازمان معاینه می‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: در صورتی که به هر علت اهدای خون برای داوطلبان، ضرری داشته باشد از خون دادن منع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای رفاه حال روزه‌داران ساعات خونگیری سازمان انتقال خون در ماه رمضان تغییر می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس صبح‌ها از ساعت 8:30 تا 12 و شب‌ها از ساعت 20:15 تا 24 پذیرای اهداکنندگان هستیم.

مسئول جذب انتقال خون همدان اضافه کرد: در حال حاضر در استان همدان دو پایگاه ثابت در شهرهای همدان و ملایر وجود دارد که در ماه رمضان دو تیم سیار نیز تدارک دیده شده است.

وی در پایان با اشاره به اهدای خون تیم سیار به شهرستان‌ها یادآور شد: تیم سیار 29 تیر ماه پس از افطار در هلال احمر شهرستان بهار و در سوم مرداد ماه نیز پس از افطار در اسدآباد پذیرای اهداکنندگان است.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول