اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل خبر داد

بیش از 30 هزار خونگیری در اردبیل/ ارسال سه محموله پلاسما از اردبیل

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از 30 هزار و 421 مورد خونگیری در استان اردبیل انجام شده که در مقایسه با سال گذشته 838 مورد رشد نشان می‌دهد.

بیش از 30 هزار خونگیری در اردبیل/ ارسال سه محموله پلاسما از اردبیل

فرامرز درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: میزان مراجعان، خونگیری و توزیع بیمارستانی خون و فرآورده‌های آن به شکل مطلوب و مناسب بوده به طوریکه بیشترین مراجعان در پایگاه پارس‌آباد و به تعداد چهار هزار و 135 مورد انجام شده که در این بین تعداد خونگیری نیز سه هزار و 403 مورد بوده است.

وی ارتقای کیفیت فرآورده‌های تولیدی، ‌ارسال خون و فرآورده‌های مازاد از شهرستان‌ها به انتقال خون اردبیل و ارتقای نرم‌افزار فنی انتقال خون را از اقدامات اساسی توصیف کرد و افزود: سعی شده است از افزایش اچ.بی.اس، اچ.سی.وی، اچ.آی.وی و دیگر بیماری‌ها نسبت به سال‌های گذشته جلوگیری شود و از امکانات جدید در حمل و نقل خون و فرآورده‌های بین پایگاه‌ها استفاده صورت بگیرد.

درگاهی در ادامه تصریح کرد: ما شاهد اعزام اکیپ‌های خونگیری به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی و همچنین افزایش شیفت کاری در پایگاه‌های استان برای تأمین خون زلزله‌زدگان بودیم که در این زمینه به توفیقات خوبی نیز دست یافتیم.

این مسئول به فعالیت واحد آموزش در بخش آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان و واحد جذب در صدور کارت اشاره کرد و ادامه داد: تأمین نیاز فرآورده‌های خونی بیماران تالاسمی با خونگیری در کیسه‌های فیلتردار به همت انتقال خون استان اردبیل انجام شده است.

وی با برشمردن برخی از اقدامات واحد تولید فرآوری و همچنین آزمایشگاه و کنترل کیفی خاطرنشان کرد: بازنگری و به روز کردن شناسنامه تجهیزات دستگاه‌های مورد استفاده، کنترل محدود دمای مجاز تعریف شده، افزایش آمار تولید کیسه‌های فیلتردار به 99 درصد برای بیماران تالاسمی و افزایش کیفیت در این فرآیند از جمله اقدامات بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل از انجام تست‌های مختلف به روش دستگاهی و دستی و همچنین انجام تست تأییدی برای تمام موارد مثبت آلایزا خبر داد و اضافه کرد: تشکیل پرونده بهداشتی برای پرسنل جدید و تحویل ضایعات عفونی بخش فرآورده به همراه سمپاشی واحدهای مختلف اداره از جمله فعالیت‌های انجام شده انتقال خون در یک سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/62007/ر/پو300230

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول