اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان انتقال خون استان مرکزی:

25 فرآورده از هر واحد خونی تولید می‌شود

مدیرکل سازمان انتقال خون استان مرکزی گفت: از هر واحد خونی که به سازمان انتقال خون اهدا می‌شود، 25 فرآورده تولید می‌شود که با استفاده از پلاسمای تولیدی می‌توان 15 نوع دارو تولید کرد.

25 فرآورده از هر واحد خونی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، قربانعلی دیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که فرهنگ اهدای خون در استان مرکزی بسیار بالا است و خوشبختانه این استان از استان‌های برتر کشور در بحث اهدای خون است، اظهار داشت: ارزشمندترین سرمایه‌ای که خداوند در اختیار بشر قرار داده، سرمایه خون است که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در رتبه اهدای خون یکی از سه استان برتر کشور است که علاوه بر تأإمین گروه‌های خونی مورد نیاز بخش عمده‌ای را نیز به سایر استان‌ها ارسال می‌کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: این استان در سال گذشته با ارسال 14 هزار واحد خونی به سایر استان‌ها رتبه چهارم کشوری را در این زمینه کسب کرد.

دیری با بیان این‌که گرفتن خون از یک نفر و تزریق آن به فرد دیگری تصور غلطی است که بین افراد وجود دارد، خاطرنشان کرد: از هر واحد خونی که به سازمان انتقال خون اهدا می‌شود، 25 فرآورده تولید می‌شود که با استفاده از پلاسمای تولیدی می‌توان 15 نوع دارو تولید کرد.

دیری ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی بیمارستان آیت‌الله خوانساری و کلینیک‌های تخصصی در اراک و همچنین قرار داشتن استان در قلب کشور و به تبع آن بالا بودن حوادث جاده‌ای می‌طلبد فرآورد‌ه‌های خونی را به میزان لازم در اختیار داشته‌ باشیم بنابراین اهدای خون سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: مشکلی که در زمینه اهدای خون وجود دارد این است که فرآورده‌های خونی به میزان زیاد قابل ذخیره‌‌سازی نیستند و ما نیاز داریم همواره خون تازه در اختیار داشته باشیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان مرکزی با بیان این‌که در برخی از ماه‌های سال نیاز به خون شدت می‌یابد، افزود: در برخی از مواقع بحران کمبود خون در کشور به‌وجود می‌آید که یکی از این مواقع دهه اول و آخر ماه رمضان است که از اهدا کنندگان در خواست داریم در این ماه نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

دیری با بیان این‌که از قطره قطره خون اهدایی برای نجات بیماران استفاده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ایران در بحث سلامت خون، سومین کشور دنیا به شمار می‌رود و خوشبختانه صد در صد خون از محل اهدای داوطلبان تأمین می‌شود که این افتخاری برای کشور و استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87004/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول