اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج:

باید روحانیون موفق و مبلغان فعال جذب شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج گفت: باید در جذب هر چه بیشتر روحانیون موفق و مبلغان فعال تلاش کرد تا تمام روستاها و مساجد شهرستان دارای امام جماعت باشند.

باید روحانیون موفق و مبلغان فعال جذب شوند

حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان در روستاهای کهنوج و شهرستان‌های قلعه‌گنج، رودبار و فاریاب حضور دارند و فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف دینی و فرهنگی در دستور کار این مبلغان است.

وی افزود: باید در جذب هر چه بیشتر روحانیان موفق و مبلغان فعال تلاش کرد تا تمام روستاها و مساجد شهرستان دارای امام جماعت باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج با بیان اهمیت اهتمام به امور دینی و فرهنگی جامعه به ویژه روستاییان تصریح کرد: حضور روحانیان و مبلغان در شهرستان مایه دلگرمی و نشاط معنوی و حاصل حضور روحانیان در یک مکان، جمع کردن دل‌ها است.

پورجمالی ابراز داشت: از آنجایی که روحانیان مستقر به عنوان مشعل‌داران تبلیغ دین و اخلاق و معنویت در ایران اسلامی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، باید در بعد تبلیغ سنتی دین که به صورت حضور در منابر و مجامع مردمی، صنفی، دانش‌آموزی، دانشجویی، کارگری و کارمندی تجلی پیدا می‌کند و در بعد نوین آنکه از ابزارها و رسانه‌های موجود که تأثیر عمیقی بر روی مخاطبان دارند، بهره‌مند شد.

وی اذعان داشت: در ماه مبارک رمضان در مساجد باید برنامه‌های فرهنگی که در صدر آن نماز جماعت و قرائت یک جزء قرآن در هر روز توسط روحانیان مستقر و مبلغ در اولویت قرار گیرد و به برنامه‌های فرهنگی دیگر از جمله بیان احکام و مسابقات کتابخوانی اهمیت ویژه‌ای داده شود.

پورجمالی ابراز داشت: روحانیان در مورد مراسم‌های باشکوه شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای مردم سخنرانی و در مورد حضور همه مردم در نماز عید فطر به صورت منسجم در یک مکان تأکید و در پایان ماه مبارک گزارشی از فعالیت خود ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/80008/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول