اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خبر داد

اعزام 150 مبلغ تخصصی به سراسر فارس

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از اعزام 150 مبلغ متخصص به نقاط مختلف و به ویژه روستاهای این استان در ماه رمضان خبر داد.

اعزام 150 مبلغ تخصصی به سراسر فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام سید ولی‌الله محمودی‌نژاد اظهار داشت: امسال 2 هزار مبلغ و مبلغه عمومی به روستاها و مناطق محروم این استان اعزام شده‌اند.

وی افزود: 200 مبلغ نیز به ادارات، کارخانجات و شرکت‌های دولتی و خصوصی اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: علاوه بر روحانیونی که از حوزه‌های علمیه قم، مشهد و شیراز اعزام می‌شوند، برخی از مبلغان اعزامی بومی هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اعزام 150 مبلغ ویژه و متخصص اظهار کرد: این مبلغان که در رشته‌های ویژه دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، با همکاری دفاتر مراجع تقلید و دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با توجه به شرایط مناطق مختلف این استان اعزام شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای ارتقای سطح معنوی جامعه و کاهش عوارض و آسیب‌های اجتماعی است و مردم باید از فضای معنوی و ظرفیت قابل توجه مساجد و حسینیه‌ها و اماکن مقدسه برای تزکیه نفوس و اصلاح جامعه بهره‌برداری کنند.

وی تصریح کرد: حضور مبلغان باعث جذب هرچه بیشتر مردم به ویژه جوانان به سمت مسجد و مراسم دینی می‏‌شود.

محمودی‌نژاد بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی فارس به عنوان دبیر شورای تبلیغ این استان ضمن هماهنگی با روحانیون اعزامی و میزبانان آنان در مناطق مختلف فارس، تلاش خود را برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها به منظور ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) به کار می‌برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ابراز داشت: مبلغان در این ماه باید بیشتر به مباحث قرآنی و تفسیری بپردازند، قرآن را محور فعالیت‌های خود قرار دهند و از فرصت پیش آمده برای آشنایی جوانان و نوجوانان با معارف اهل بیت (ع) استفاده کنند.

وی اذعان کرد: اولویت نخست مبلغان در ماه رمضان تعمیق مبانی اعتقادی در نسل جوان است.

این مسئول فرهنگی افزود: گسترش مفاهیم و ارزش‌های اسلامی در جامعه، افزایش معنویت، حل معضلات و مشکلات از دیگر اهداف اعزام مبلغ به نقاط مختلف این استان است.

محمودی‌نژاد ادامه داد: تشکیل محافل گفتمان دینی و پاسخ به پرسش‌های مذهبی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، برگزاری مجالس دینی، آموزش قرائت صحیح قرآن و نماز و برپایی جلسات ختم قرآن از جمله ماموریت‌های در نظر گرفته شده برای مبلغان در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول