اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد (ع)

پایان مهلت ثبت نام در طرح تربیت مبلغ کنگره بین المللی امام سجاد(ع)

مدیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از پایان مهلت ثبت نام فعالان فرهنگی مساجد برای شرکت در طرح تربیت مبلغ این کنگره تحت عنوان ' سفیران ولایت ' خبر داد.

پایان مهلت ثبت نام در طرح تربیت مبلغ کنگره بین المللی امام سجاد(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین احمد پهلوانی در این رابطه اظهار داشت: 450 نفر از ائمه جماعات، مدیر مسئولان، مسئولان واحد خواهران و أعضای فعال کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان برای شرکت در این طرح نام نویسی کردند.

وی افزود: طرح تربیت مبلغ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در قالب اردوی فرهنگی آموزشی «سفیران ولایت » از 11 تا 15 شهریور ماه سال‌جاری در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

پهلوانی با بیان اینکه 20 کارگاه آموزشی و بیش از پنج همایش فرهنگی برای این طرح پیش بینی شده است، ابراز داشت: صحیفه سجادیه، اخلاق در قرآن، حجاب و عفاف، فتنه تکفیری‌ها، انحرافات در مباحث مهدویت، جایگاه اهل بیت(ع) در بین مسلمانان، نقش ائمه خاصه امام سجاد(ع) در إعتلای اسلام، فرهنگ مسجد و روش شناسی بخش فرهنگی از جمله موضوع‌های کارگاه‌های آموزشی این طرح است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان هرمزگان ادامه داد: در همایش‌های این طرح نیز که با حضور مراجع عظام تقلید و علمای برجسته دینی برگزار می‌شود، مطالبی پیرامون سیره علمی و عملی امام سجاد(ع) و آشنایی با کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه ارائه خواهد شد.

وی گفت: گروهی از علمای هرمزگانی مقیم شهر مقدس قم از هم اینک پی گیر برنامه‌های بخش محتوای علمی طرح تربیت مبلغین جوان کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هستند.

پهلوانی، زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران، دیدار با مراجع عظام تقلید، بازدید از کارگاه ساخت ضریح امامین عسگریین(ع) و بازدید و تبادل نظر و تجربه با کانون‌های فرهنگی، هنری برتر مساجد استان قم برای تبادل تجربه را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح عنوان کرد.

وی در پایان گفت: پس از اتمام این دوره، دوره‌های غیر حضوری آموزشی ویژه شرکت کنندگان در طرح تربیت مبلغ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار می‌شود و سپس با عنوان خادم افتخاری امام سجاد (ع) در استان هرمزگان معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول