اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن:

95 درصد مبلغان اعزامی به روستاهای فریدن بومی هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن گفت: افتخاری است برای شهرستان که 95 درصد از مبلغان اعزامی به روستاها و شهرهایش از مبلغان بومی منطقه هستند.

95 درصد مبلغان اعزامی به روستاهای فریدن بومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدن، حجت‌الاسلام و المسلمین یزدانبخش قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان ماه مبارک رمضان را بهار قرآن و ضیافت الهی را تجلی معنویت در این ماه عزیز بیان کرد و ضمن اشاره به تعداد 80 نفر از مبلغان روحانی اظهار کرد: افتخار ما آنست که 95 درصد از این مبلغان عزیز بومی و از اهالی شهرستان هستند.

وی افزود: مبلغانی که از دفاتر تبلیغاتی قم و اصفهان به شهرستان اعزام می‌شوند دو دسته هستند اولا «آن مبلغانی که به صورت بلند مدت در طول سال در روستا ساکن هستند و دسته دیگر آن عزیزانی که به صورت کوتاه مدت در ماه‌های مناسبتی در روستاها حضور پیدا می‌‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن اضافه کرد: این عزیزان در روستاها در زمینه تفسیر قرآن، کلاس‌های روخوانی، روانخوانی و تجوید فعالیت دارند.

وی به ساخت 32 باب خانه عالم ساخته شده در دولت‌های نهم و دهم در شهرستان فریدن اشاره کرد و ادامه داد: تعداد 127 هیئت مذهبی در شهرستان به ثبت رسیده است و خوشبختانه با توجه بافت مذهبی روستاها و شهرهای شهرستان و اهمیت به علما و روحانیان، مبلغان ما در روستاهای مشکل اسکان و محل زندگی را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی آموزش مداحان را یکی از راهکارهای توجه به آسیب شناسی فرهنگ عاشورایی بیان کرد و گفت: کانون مداحان در ادامه روند کاری خود همواره آموزش مداحان را در دستور کار قرار داده است و تعداد 70 مداح در این کلاس‌ها شرکت کرده و گواهی دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در مناسبت‌های مختلف این ماه مبارک برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه کتاب، برپایی مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری و ضیافت نور را داریم.

انتهای پیام/63026/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول