اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

رضاخان با کشف حجاب نفرت عمومی تولید کرد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: رضاخان ملعون با کشف حجاب در حقیقت نفرت عمومی علیه خود در جامعه تولید کرد و پایه‌های حکومت رضاخانی را متزلزل ساخت.

رضاخان با کشف حجاب نفرت عمومی تولید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب در اردبیل اظهار داشت:‌ حجاب از اول خلقت بشر مورد توجه انسان‌ها بوده به طوریکه انسان‌های اولیه هم تلاش کردند با وسایل ابتدایی خودشان را از گزند دشمنان در امان نگه دارند.

وی با بیان اینکه حجاب امری فطری و ذاتی در درون زنان و مردان است، تصریح کرد: درست است که اسلام بانی و کاشف حجاب نبوده ولی حجاب و عفاف را به مرتبه عالی رسانده است.

دشتی خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف قبل از ظهور اسلام نیز در بین ادیان مختلف مرسوم بوده ولی با ظهور اسلام و ترویج آموزه‌های دینی به این امر بها ویژه‌ای داده شده است و در سایه آن استعدادهای بانوان شکوفا شده و همگان به حراست از کیان شخصیت زن به عنوان موجود الهی و فرزانه همت کردند.

این مسئول اضافه کرد:‌ شاید بتوان گفت که تنها دینی که بیشتر از همه ادیان به زنان و حجاب و عفاف آنها ارزش قائل شده و زن را به عنوان یک موجود تأثیرگذار در زندگی اجتماعی خطاب قرار داده، اسلام بوده است که نگاه گذرا به وضعیت اجتماعی زنان در صدر اسلام نیز خود شاهد این مدعا است.

وی بیان کرد: در زمان هجرت بانوان محجبه به همراه مردان مؤمن برای گسترش و حفظ ارزش‌های اسلامی مهاجرت کردند به طوریکه در جنگ‌های صدر اسلام هر چند جهاد بر آنان واجب نبود اما در نبردها شرکت کرده و ثابت کردند که در مواقع هجوم دشمن همدوش مردان به نبرد بر می‌خیزند و از کیان، عقیده و میهن خویش دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ادامه داد: نگاهی به نهضت‌های 100 سال اخیر در ایران به ویژه قیام انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که زنان مسلمان با حضور در صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رشد و آگاهی خویش را به منصه ظهور رساندند.

دشتی گفت: ‌نقش زنان در نهضت‌های تنباکو بسیار چشمگیر بوده به طوریکه آنان با اعتراض شدید خود بازار را مجبور به تعطیلی و اعتصاب کردند و ساختمان شاه را نیز محاصره نمودند و در جریان 21 تیر 1314 این زنان مسلمان محجبه بودند که در اعتراض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد جمع شدند و بر ضد تصمیم رضاخانی شعار دادند.

وی افزود: این وضعیت تا جایی پیش رفت که رضاخان ملعون نتوانست حضور زنان مسلمان را در حرم مطهر امام هشتم تحمل کند و به همین دلیل دستور داد هزاران نفر از مردم بیگناه را که در مسجد جمع شده بودند به خاک و خون بکشند.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: در دوران ستمشاهی و قبل از آن که به زنان ظلم و اجحاف‌هایی صورت بگیرد و آنان مظلومانه و صبورانه تحمل کردند بالاترین اجحاف، ظلم و جنایتی که در حق زنان شد کشف حجاب به وسیله رضاخان بود.

دشتی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از فرزندان امام می‌گفت هر گاه حضرت امام (ره)‌ راجع به آن ایام صحبت می‌کرد اندوه عمیقی ایشان را فرا می‌گرفت و می‌فرمودند، نبودید ببینید که چه جنایتی کردند چه زن‌هایی که سقط کردند و چه بچه‌هایی که جان خود را از دست دادند چرا که می‌ترسیدند آنها را به دکتر برسانند.

وی اضافه کرد: با طلوع آفتاب حیات‌بخش انقلاب اسلامی زنان گمشده خود را یافتند و مشتاقانه به سیل خروشان انقلاب پیوستند و حضرت امام خمینی (ره) موقعیت و شخصیت زنان را به آنها نشان داد و جایگاهشان را تبیین کرد و با سخنان پیامبرگونه خود استعدادهای خفته زنان بیدار و فعال شد.

این مسئول بیان کرد: در سایه روشنگری‌ها و رهنمودهای حضرت امام (ره) زنان محجبه و مجاهد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی حضور چشمگیر داشتند و در دوران دفاع مقدس هم غیرتمندانه از خاک این کشور دفاع کرده و پرچم اسلام را بر بام ایران برافراشتند.

دشتی یادآور شد: ‌استعمار برای سلطه‌جویی بر ملت‌ها ابتدا ارزش‌های اصیل اخلاقی آنها را از جمله حجاب و عفاف نشانه می‌گیرد و سپس با فاسد کردن نیروهای جوان آن کشور چنگال خونین خود را بر گلویشان می‌فشارد.

وی با اعلام اینکه قبل از انقلاب به زنان ما تفهیم کرده بودند که چادر و حجاب مانع رشد و پیشرفت است، ادامه داد:‌ هر زنی اگر بخواهد پیشرفت اجتماعی، علمی و سیاسی داشته باشد به اعتقاد آنها باید بدون چادر در مجامع علمی شرکت کند تا مورد توجه قرار گیرد.

دشتی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب همه تفکرات استعماری مهر باطل خورد ولی نباید از توطئه‌های شیطانی استکبار جهانی غافل بشویم چرا که آنها ساکت ننشستند و هر روز برای بی‌هویت کردن زنان مسلمان نقشه‌های جدیدی را در ذهن می‌پرورانند.

انتهای پیام/62003/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول