اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حجاب؛ رفراندومی علیه بی‌اخلاقی و فساد استکبار

حجاب طرفداری از اسلام و رفراندوم علیه بی‌اخلاقی و فساد در جوامع استکباری است.

حجاب؛ رفراندومی علیه بی‌اخلاقی و فساد استکبار

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، غرب بی‌دلیل با چادر و اساسا با حجاب مقابله و مبارزه نمی‌کند؛ بلکه غرب با حجاب به عنوان یک اخلاق اسلامی مبارزه می‌کند.

هر کس چه زن و چه مرد اگر جاذبه‌های ثروت، شهرت، مقام و یا بدن را به چشم دیگران آورد، رهزنی کرده و انسان‌ها را از مسیر رشد و رستگاری باز داشته است.

مشغول داشتن انسان به جاذبه‌ها و به نمایش گذاشتن آن، چشم و دل انسان‌های کم‌ظرفیت را کور کرده و از نور معرفت محروم می‌دارد؛ به همین دلیل حجاب و پوشش واجب شده است.

به فرمایش مقام معظم رهبری، مسئله حجاب، به معنای جلوگیری از اختلاط زن و مرد و آمیزش بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ این اختلاط به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد و به خصوص به ضرر زن است.

بدحجابی دهن‌کجی به اسلام است

امام جمعه شهر آبیک بدحجابی را دهن‌کجی به اسلام و بی‌اطلاعی برخی از زنان و دختران جامعه از حکم قرآن نسبت به موضوع حجاب می‌داند و می‌‌گوید: حجاب از ضروریات اسلام است، بنابر این اگر کسی منکر ضروریات اسلام شود، مرتد محسوب می‌شود.

موسوی هوس‌های کودکانه، تقلید کورکورانه، بی‌اطلاعی از محاسن حجاب و عفاف، احساس حقارت و بی‌شخصیتی، جبران عقده‌ها و انتقام‌جویی و داشتن نوعی بیماری روانی را از مهم‌ترین علل پدیده بدحجابی در جامعه بر شمرده و می‌افزاید: شکسته شدن قبح بدحجابی و پیاده کردن دیکته دشمنان را می‌توان از دیگر عوامل بدحجابی در جامعه نام برد.

باید گفت که اگر قبح بدحجابی در جامعه شکسته شود، کار به جایی خواهد رسید که بانوان جامعه گمان می‌کنند کار نیک انجام می‌دهند که در این صورت جای منکر و معروف با هم عوض می‌شود، متأسفانه این مسئله امروز در جامعه ما جای خود را باز کرده و نمود عینی یافته است.

حیف است که برخی از دختران و زنان جامعه با بدحجابی ارزش، کرامت و شخصیت انسانی خود را زیر سئوال می‌برند، چراکه بدحجابی بانوان جامعه را از حیث انسانیت دور می‌کند.

موسوی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص وضعیت آخر‌الزمان اذعان می‌کند: پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند «در آخر‌الزمان زن‌هایی ظاهر می‌شوند در حالی که پوشیده‌اند، ولی عریان هستند که سرهایشان مانند کوهان شتر است که آن بدترین زمان است» و متأسفانه مصداق این حدیث در جامعه ما نیز از سوی برخی از زنان و دختران جامعه مشاهده می‌شود.

حجاب به مسئله سیاسی تبدیل شده است

سید جلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک معتقد است، حجاب امروز بیش از آنکه یک مسئله دینی و مذهبی باشد به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است بنابر این آحاد جامعه باید بدانند بدحجابی سبب دین گریزی می‌شود که ضروری است بانوان جامعه به رعایت حجاب اسلامی اهتمام بورزند.

با توجه به آیه 31 سوره مبارکه نور نه تنها حجاب و پوشش جزو فروعات دین اسلام نیست، طبق نص صریح قرآن کریم جزو واجبات است که بانوان و دختران جامعه باید به این دستور الهی جامه عمل بپوشانند.

 

آثار فردی و اجتماعی حجاب

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک مبارزه با نفس، حرمت بخشیدن به زن، اطاعت از خدا، حفظ نسل از خطر سقوط، حفظ طراوت و زیبایی و رشد شخصیت را از آثار فردی حجاب ذکر کرده و می‌گوید: آرامش روحی و روانی، مسئولیت‌پذیری، ایجاد جذابیت در افراد، تمرکز حواس و ایجاد امنیت از دیگر آثار فردی رعایت حجاب است.

حسینی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، حفظ نیروی کار در سطح جامعه، جلوگیری از تهییج و تحریک جنسی، کاهش مفاسد فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی و کاهش تقاضای مد پرستی از سوی بانوان را از آثار حجاب در تحقق امنیت اجتماعی بر می‌شمرد و بیان می‌کند: مصونیت زنان در تمام زمان‌ها و مکان‌ها، حفظ ارزش‌های انسانی مانند حیا، عفت و متانت، سلامت و زیبایی موقعیت اجتماعی و فرهنگی زنان و مردان جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و از بین بردن فشارهای اجتماعی نابهنجار از دیگر آثار تحقق امنیت اجتماعی حجاب در جامعه است.

البته نباید از ذکر این مطلب غافل شد که رعایت حجاب مخصوص زنان و دختران نیست، بلکه مردان هم باید پوشش مناسب داشته باشند یعنی از پوشیدن لباس‌های تنگ، مهیج، تحریک‌آمیز، جلف و نامناسب پرهیز کنند.

خرده‌گیری‌های مخالفان حجاب

یکی از ایراداتی که مخالفان حجاب دارند این است که حجاب سبب انزوای زنان شده و آنان را از نظر فکری و فرهنگی به عقب می‌راند.

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به این ایراد در تفسیر نمونه جلد چهاردهم صفحه 447 تا 449 بیان کرده که امروز زنان در همه عرصه‌ها و ادارات حاضر هستند و اینکه آیا اداره خانه و تربیت فرزندان برومند از سوی زنان که بتوانند با بازوان توانای خود جامعه را بسازند، کار نیست.

مقام معظم رهبری نیز معتقد است مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست و اگر کسی چنین برداشتی داشته باشد، برداشتش کاملا غلط و انحرافی است.

یکی دیگر از ایرادات این است که حجاب یک لباس دست و پا گیر است و با فعالیت‌های اجتماعی به ویژه در عصر مدرن سازگار نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به این ایراد عنوان کرده که حجاب همیشه به معنی چادر نیست بلکه به معنی پوشش زن است حال آنجا که با چادر امکان‌پذیر است چه بهتر و آنجا که نشد به پوشش قناعت می‌شود.

یکی از ایرادات جالبی که مطرح می‌شود این است که حجاب از این نظر که بین زن و مرد فاصله می‌اندازد به جای اینکه خاموش‌کننده حرص مردان باشد، حرص آنان را شعله‌ور تر می‌کند.

این مرجع عالیقدر تقلید در پاسخ به این ایراد اذعان کرده که در دوران رژیم طاغوت هر جا مرکز فساد بود و در خانواده‌ها بی‌بند و باری عجیبی حکم‌فرما بود، سطح تولد فرزندان مشروع بالا و هزاران بدبختی دیگر.

وی تصریح کرد: نمی‎‌‌گوییم امروز همه اینها ریشه‌کن شده اما بدون شک بسیار کاهش یافته و جامعه ما از این نظر سلامت خود را بازیافته است.

امروز 21 تیر ماه مصادف با روز حجاب و عفاف است گرچه مسئله حجاب مختص امروز نیست و نخواهد بود.

هر از گاهی شاهد انتقادات علما، روحانیون، خانواده‌های معزز شهدا و عموم مردم از وضعیت نامناسب حجاب و پوشش برخی از بانوان در جامعه هستیم و امروز نیز در نماز جمعه آبیک این مهم توسط امام جمعه و مردم بیان شد.

به راستی مسئولان برای ترویج فرهنگ و حجاب از چه ابزارهای فرهنگی و مذهبی برای کاهش روند بدحجابی و ترویج حجاب اسلامی در جامعه استفاده کرده‌اند.

در پاسخ به سئوال طرح شده می‌توان به اجرای تذکر لسانی آن هم به صورت مقطعی، طرح امنیت اخلاقی از سوی نیروی انتظامی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آن هم برای قشر خاص با عنوان حجاب بسنده کرد.

مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که مسئله حجاب یک مسئله مهم است و نقش آن در حفظ نظام و ترویج فرهنگ اسلامی بسیار مهم و اساسی است.

مسئولان باید با افزایش فعالیت‌های فرهنگی، جدیت بیشتر در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، برخورد با افرادی که اهداف سویی را در ترویج بدحجابی دنبال می‌کنند، با مظاهر بدحجابی مقابله کرده و جامعه را از نظر سلامت فکری و اخلاقی در امان بدارند.

بانوان جامعه هم نباید الگوگیری از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س)، وصایای شهدا مبنی بر رعایت حجاب، ریخته شدن خون سرخ و پاک شهدا را فراموش کنند.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که حجاب داشتن سخت است چراکه زیبایی زن را می‌پوشاند، جمع کردن چادر کار راحتی نیست این که نتوانی دستانت را آزادانه حرکت دهی، سخت است.

اینکه یک دستت چادر باشد و دست دیگرت کیف و کلاسور سخت است ولی پوشش صحیح چه چادر، چه مانتو، مقنعه‌ای و روسری را باید با چشم باز و علم به سختی آن برای هدف‌های والاتر و معنوی بپذیریم نه اینکه با زور و اجبار خانواده و جامعه باحجاب باشیم.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول