اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر شال:

الگوی حجاب در خانواده‌ها ترویج یابد

امام جمعه شهر شال خواستار ترویج الگوی عفاف در خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی مرتبط شد.

الگوی حجاب در خانواده‌ها ترویج یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی شالی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر شال در مصلی نماز جمعه این شهر فرا رسیدن ماه ضیافت و میهمانی الهی را تبریک گفت و انجام مداوم اعمال اسلام را جزو وظایف مسلمانان در این ماه ذکر کرد.

امام جمعه شهر شال راه‌های دست‌یابی به خشنودی الهی در ماه قرآن را بهره‌گیری از روایات و احادیث و آیات قرآنی برشمرد و افزود: انجام اعمال صالح و دارا بودن نیت پاک برای سپری کردن کارها جزو بهترین مسیر‌های مستقیم نزدیکی به بارگاه الهی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: عدم انجام و ارتکاب به گناه نیز سبب نزدیکی به درگاه خداوند شده و موجب می‌شود صاحب کمال شویم و عذاب را کمتر می‌کند.

امام جمعه شهر شال فضائل قرائت انوار الهی و قرآن کریم را در ضیافت الهی متذکر شد و تصریح کرد: حضور قلب و داشتن آرامش در چنین ایامی بسیار مفید و ارزشمند بوده و بنابر حدیث امام باقر (ع) انسان هرچه با خدا باشد خدای متعال نیز به همان اندازه از بنده‌ قبول می‌کند.

موسوی شالی به سالروز عفاف و حجاب و کشتار بی‌رحمانه رضاخانی در مسجد گوهرشاد در مشهد مقدس اشاره و تصریح کرد: حجاب در حقیقت نمادی از احکام و آیین‌های ناب و متعالی اسلامی بوده و تمام بانوان باید بر این مسئله توجه لازم را داشته باشند.

وی سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی را مورد اشاره قرار داد و این نهاد را جزو یادگاری‌های برجای مانده از معمار کبیر انقلاب اسلامی ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام حسین انصاری نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دانسفهان در مسجد جامع این شهر فضائل و نعمت‌های ماه مبارک رمضان را متذکر شد و اظهار داشت: تمامی افراد در ماه قرآن باید حداکثر استفاده و بهره‌مندی را از سرمایه‌های عظیم معنوی داشته و در راستای قرب به درگاه خداوند تلاش کنند.

امام جمعه رامند با اشاره به ضرورت مقابله با جنگ نرم و اشاعه فرهنگ دینی تصریح کرد: اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و مبارزه با دسیسه‌های ضد فرهنگی غربی امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی و اساسی در راستای افق جامعه اسلامی بوده و مورد توجه قرار دارد.

انصاری یادآور شد: حجاب و عفاف مسئله ساده‌ای نیست که به سادگی از آن بگذریم بلکه باید این مهم مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/77005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول