اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

برخی مسئولان در رشد بدحجابی مقصرند

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با انتقاد از وضعیت کنونی حجاب در کشور، برخی مسئولان را در رشد این پدیده در جامعه مقصر دانست.

برخی مسئولان در رشد بدحجابی مقصرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل با گرامیداشت روز حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب و عفاف از دستورات اکید اسلامی است که باید امروزه توجه بیشتری به آن شود.

وی، حجاب و عفاف را دو مقوله متفاوت از هم خواند و افزود: عفاف یک نوع صفت پسندیده نفسانی است که انسان را از شهوات و هواهای نفسانی حفظ می‌کند، اما منظور از حجاب، یک نوع پوشش ظاهری اسلامی است.

امام جمعه آران و بیدگل، رعایت هر دو مقوله حجاب و عفاف را برای یک مسلمان ضروری دانست و تصریح کرد: ممکن است کسی به خاطر موقعیت اجتماعی یک منطقه و شرایطی که در پیرامون خود می‌بیند پوشش خوبی داشته باشد، اما دارای خصلت پسندیده عفت نباشد.

موسوی تأکید کرد: دشمنان ما در نظر دارند از راه بی‌عفتی و کشف حجاب، نظام اسلامی جامعه و فرهنگ ما را متلاشی کنند و به هدف‌های شومشان دست یابند که این ضرورت توجه بیشتر مسئولان از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ملی جوانان و وزارت علوم را به این ارزش اسلامی می‌طلبد.

وی، این سه نهاد فرهنگی را در زمینه عدم توجه شایسته به مقوله‌ حجاب مقصر خواند و اذعان داشت: سازمان ملی جوانان باید در زمینه ازدواج آسان و برنامه‌هایی که در گذشته اعلام کرده است اقدامات لازم را انجام داده و از قرار گرفتن جوانان در منجلاب فساد جلوگیری کند.

امام جمعه آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت اخیر کشور مصر، بیان داشت: منازعات و درگیری‌هایی که امروز در مصر مشاهده می‌شود نه تنها به نفع اسلام نیست؛ بلکه روش استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وی، وضعیت امروز محمد مرسی را حاصل اشتباهات وی و اخوان‌المسلمین دانست و خاطرنشان کرد: همدستی با سلفی‌ها، سکوت در قبال کشتار شیعیان، قطع رابطه با سوریه، حمایت از تروریست‌ها و رابطه با وهابی‌های عربستان از جمله اشتباهات دولت مخلوع مصر بود که باعث شد که کشور مصر به چنین وضعیتی دچار شود.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول