اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

دفاع از حجاب دفاع از هویت زن است

امام جمعه خورموج دفاع از حجاب، عفت و پاکدامنی را از ضرورت‌های دین اسلام عنوان کرد و افزود: در همه ادیان الهی حجاب را جزء ضروریات دین می‌دانند چراکه دفاع از عفت و حجاب زن دفاع از هویت زن است.

دفاع از حجاب دفاع از هویت زن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های  نماز اولین جمعه ماه مبارک رمضان با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن، ایمان و بهار اسلام در زندگی  می باشد افزود: ماه رمضان پرعظمت‌ترین ماه خدا است و مردم  باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی ضمن تاکید بر شب زنده داری در شب‌های ماه رمضان ادامه داد: استغفار کردن به درگاه خدا یکی از زیباترین ذکرها و توبه یکی از بهترین عبادات در ماه مبارک رمضان است.

مصلح به 21 تیر ماه روز عفاف و حجاب و سالگرد حمله مزدوران رژیم رضا خان به مسجد گوهر شاد مشهد اشاره و خاطر نشان کرد: در این روز ماموران رضاخان مردم را به جرم دفاع از عفت، پاکدامنی و حجاب به خاک و خون کشیدند.

وی دفاع از حجاب، عفت و پاکدامنی را از ضروریت های دین اسلام عنوان کرد و افزود: در همه ادیان الهی حجاب جزء ضروریات دین  محسوب می‌شود.

وی گفت: استفاده از برنامه‌های ماهواره‌ای غربی خانواده‌ها را خواه ناخواه تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و باعث تغییر در باورها و ارزش‌ها می شود.

امام جمعه خورموج به آمار طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: آمار طلاق متاسفانه بسیار بالا است چرا تحمل خانواده‌ها کم شده است.به مسئولین و همه دست اندرکاران، مسئولین فرهنگی، قوه قضائیه و نیروی انتظامی سفارش می شود در مورد امر به معروف ونهی از منکر وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام دهند.

امام جمعه کاکی هم  در خطبه‌های وحدت بخش  به روز حجاب وعفاف اشاره کرد و گفت: فاجعه خونین حمله به مسجد گوهرشاد یکی از اوراق ننگین تاریخ در دوره رضاخان می‌باشد.

حجت الاسلام محمد محمدی ضمن پر اهمیت خواندن مقوله اسلامی حجاب به فواید رعایت حجاب در جامعه اشاره کرد وبیان کرد: حجاب در بعد فردی ، ایجاد آرامش روحی و روانی بدنبال دارد و در بعد خانوادگی باعث استحکام خانواده می‌شود.

امام جمعه کاکی  با یادآوری سالروز گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبرى (1362 ه.ش) وروزحماسه همبستگى ملى در دفاع از ارکان مقدس نظام و رهبرى و ولایت فقیه به فلسفه تشکیل مجلس خبرگان و مبانی  فقهی و حقوقی آن اشاره کرد و گفت: مرجعیت با ولایت ورهبری تفاوت دارد لذا مرجعیت کثرت پذیر است.

امام جمعه کاکی تصریح کرد:  در نظام اسلامی جایگاه رهبری بسیار بالا است و این عنصر الهی است که تاکنون این نظام را حفظ و به ترقی رسانده است.

محمدی ضمن قدردانی از تلاش فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی و اداره بهزیستی از مسئولان این دو نهاد خواست توجه بیشتری به بخش کاکی داشته باشند.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول