اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

حجاب عظیم‌ترین امانت در دست زنان و مردان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حجاب عظیم‌ترین امانت در دست زنان و مردان ماست که نباید بازیچه نامحرمان و اسباب لهو و لعب عده‌ای شود که نسبت به این حریم محرمیتی ندارند.

حجاب عظیم‌ترین امانت در دست زنان و مردان است

حجت‌الاسلام  مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ظرفیت عظیمی که حجاب و عفاف اسلامی در صیانت از جایگاه زنان و کرامت‌بخشی به آنها ایجاد کرده است ظرفیت بی‌نظیر و سرمایه ماندگار است که هرگز رنگ و بوی گذر تاریخ و اندیشه‌های حاکمان را به خود نگرفته و توانسته است حقیقت این موضوع را پا بر جا نگه دارد.

وی با یادآوری اینکه در دوره‌های مختلف تاریخی حاکمان ظلم و جور نظیر رضا‌خان سعی کردند این اندیشه مبارک را مورد تاخت و تاز قرار دهند تا زمینه یک ناهنجاری اجتماعی فراهم آید، عنوان کرد: به رغم این تلاش‌ها و کوشش‌های بی‌ثمر آنچه که مردم دیندار ایران در قرن‌های اخیر از خود نشان داده‌اند دل باختن به حریم حجاب و عفاف و اندیشه ناب اسلامی بوده است که سبب شده زنان این سرزمین همیشه پاسدار و حافظ حجاب اصیل و سرمایه معنوی ناشی از آن باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: اگر چه هیچ یک از ادیان آسمانی در هیچ برهه‌ای زن را موجودی تحقیر شده معرفی نکرده و از حجاب نیز به عنوان عنصر بی‌هویتی یاد نکرده‌اند اما تاریخ سیاه شاهان و ظالمان روزگار نشان می‌دهد که عده‌ای سعی داشتند با تحریف اندیشه‌ها و تفکرات خودساخته فقط به فکر منفعت خود باشند و به همین جهت زن‌ستیزی، دین‌گریزی و عفاف و حجاب‌ستیزی را جزو برنامه‌های خود قرار دادند.

ستوده ادامه داد: دین مبین اسلام همسو با فطرت پاک انسان‌ها مسئله احیای هویت گمشده زنان را با عنوان حجاب و عفاف مورد تاکید قرار داده و به مردان نیز توصیه کرده است که با غیرت و دور‌اندیشی خود حریم‌دار این حرم پاک باشند.

این مسئول تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها تفکر سازنده حجاب و عفاف توسعه و گسترش تمام و کمال یافت بلکه همچنان تلاش نظام‌های غرب بر این است تا با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب چنان تبلیغاتی را به راه اندازند تا حجاب و عفاف را یک اندیشه ناسالم و تابوی رشد و توسعه حقیقی تلقی کنند تا از این طریق بتوانند اعتقادات و ارزش‌های معنوی جامعه اسلامی را که حجاب و عفاف ریشه در عمق این تفکرات دارند مورد هجمه قرار داده و آن را ترور کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در همین راستا دشمنان سعی کرده‌اند با طرح‌ها و مدل‌های فریبنده، تولید آثار ضد فرهنگی و ضد ارزشی، عظمت و جایگاه حجاب را شکسته و به نحوی وانمود کنند که بیشتر زنان تمایل به بدحجابی دارند که ضرورت دارد مراقب باشیم تا دشمن از این مسیر نتواند سوء استفاده کرده و ضربه‌ای را به جامعه اسلامی وارد کند.

ستوده گفت: حجاب عظیم‌ترین امانت در دست زنان و مردان ماست که نباید بازیچه نامحرمان و اسباب لهو و لعب عده‌ای شود که نسبت به این حریم محرمیتی ندارند.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: برای زدودن آثار بدحجابی و بی‌حجابی تنها با کار مقطعی و یا بگیر و ببندهای موردی نمی‌توان اقدامی را انجام داد بلکه یک فرهنگ مصونیت واقعی از حجاب نیاز است تا جامعه به صیانت از این ارزش و تعالی دست پیدا کند.

انتهای پیام/62003/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول