اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی:

سلامت اجتماعی ثمره نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: سلامت اجتماعی ثمره نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است و این یکی از راه‌های پیشرفت زنان جامعه به شمار می‌رود.

سلامت اجتماعی ثمره نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدسعید سرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب، نمایشگاه پوشش اسلامی، برگزاری جلسات کمیسیون عفاف و حجاب، انجام تبلیغات محیطی و ... از فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب است.

وی تصریح کرد: باید بدانیم حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی نیست، بلکه از ضرورت‌های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و رعایت‌نکردن آن، زیان‌ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست بر جای می‌گذارد.

سرابی ادامه داد: نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت است، اسلام در بدو پیدایش، زنان را از اسارت فرهنگ جاهلی نجات داد و قدر و منزلت و شخصیت انسانی از دست رفته آنان را در فرهنگ جاهلی مرد سالار احیا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار داشت: رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زنان و مردان مؤمن و مسلمان، تکلیف الهی است.

وی ادامه داد: رعایت آن، علاوه بر این که سبب عمل به دستورات الهی می‌شود، شخصیت فردی اجتماعی و معنوی انسان محجوب و پاکدامن، سیر صعودی پیدا کرده و نردبان تعالی و تکامل را یکی پس از دیگری طی می‌کند و از سوی دیگر در تأمین بهداشت روحی و روانی و آرامش خانواده‌ها و صفا، نورانیت و امنیت در جامعه نقش به سزایی ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر کارهای خوبی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی عفاف و حجاب انجام شده است، بانوان جامعه اسلامی باید پیام‌رسانان خوبی برای نسل‌های نوجوان و جوان امروزی و نسل‌های آینده باشند و تا بتوانند فرهنگ حجاب و عفاف را نهادینه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی ثمره نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است و این یکی از راه‌های پیشرفت زنان جامعه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/70002/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول