اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان:

حل مسئله کودکان خیابانی زاهدان در گرو مشارکت همه‌جانبه است

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: حل مسئله کودکان کار و خیابانی زاهدان در گرو مشارکت و همکاری همه‌جانبه تمام دستگاه‌های مربوطه است.

حل مسئله کودکان خیابانی زاهدان در گرو مشارکت همه‌جانبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی بهزیستی سیستان و بلوچستان، محمدرضا سراوانی اظهار داشت: زاهدان به عنوان شهری مهاجرپذیر با معضلات و آسیب‌های اجتماعی متعددی رو‌به‌رو است یکی از این آسیب‌ها که چهره شهر زاهدان را خدشه‌دار و نامطلوب در انظار عمومی جلوه می‌دهد شبکه کودکان کار و خیابانی و بعضاً متکدی است که در سر چهارراه‌ها و مناطق مختلف شهر حضور دارند.

وی افزود: کودکانی که به دلیل فقر، بی‌سرپرستی و از کار افتادگی والدین به ناچار چرخ اقتصاد خانواده را با کار در خیابان به حرکت در می‌آورند و معاش روزانه خانوار را از این طریق تأمین می‌کنند کودکانی که در معرض انواع بیماری‌ها، خشونت‌های فیزیکی و روحی و روانی قرار دارند و بهترین سال‌های عمر خود را که باید صرف تحصیل، آموزش و رشد ذهنی، جسمی و روحی و روانی کنند در خیابان‌ها و بیغوله‌ها سپری می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: برای حل این معضل اجتماعی، شهری و ساماندهی کودکان خیابانی و کار ، تدابیری از سوی دولت اندیشیده شده است و نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی ذی‌ربط موظف به اجرای این برنامه، شناسایی، جمع‌آوری، پذیرش و آموزش کودکان خیابانی در مراحل مختلف شده‌اند.

سراوانی اضافه کرد: از این رو دستگاه‌هایی مانند فرمانداری، نیروی انتظامی، دادگستری، علوم پزشکی، صداوسیما، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، کار و امور اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و... با همکاری و مشارکت هم موظف به اجرای برنامه ساماندهی و توانمندسازی کودکان خیابانی، کار و کودکان متکدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، سازمان بهزیستی بر اساس وظیفه قانونی خود پس از شناسایی و جمع‌آوری این افراد توسط نهادهای انتظامی و شهرداری مبادرت به غربالگری کرده و کودکان بی‌سرپرست و خیابانی را برای ساماندهی و توانمندسازی به مرکز ساماندهی کودکان خیابانی سازمان بهزیستی هدایت می‌کند تا طی دوره شش ماهه با استفاده از خدمات نگهداری و مراقبتی، مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی، مشاوره، بهداشتی، درمان و استفاده از خدمات فنی و حرفه‌ای زمینه توانمندسازی آموزش فکری، روحی و روانی این کودکان و بازگشت آنان به زندگی سالم مهیا شود.

گفتنی است، در سال 1391 تعداد 267 کودک کار و خیابانی از سوی سازمان بهزیستی ساماندهی و توانمندسازی شده‌اند.

انتهای پیام/75004/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول