اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی تاکید کرد

تخصیص اعتبار برای توانمند‌سازی کودکان کار و خیابانی در آذربایجان غربی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: منابع مالی برای سامان‌دهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابانی در آذربایجان غربی تخصیص یافته است ولی در زمینه‌های مختلف هزینه می‌شود.

تخصیص اعتبار برای توانمند‌سازی کودکان کار و خیابانی در آذربایجان غربی

زرین‌تاج علیزاده‌گان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: یک مرکز کودکان کار و خیابانی در آذربایجان غربی وجود دارد که آن هم در ارومیه است ولی از سایر شهرستان‌ها نیز ارجاع صورت می‌گیرد.

وی افزود: این مرکز ویژه کودکان پسر است، ولی کودکان دختران نیز پذیرفته می‌شوند.

علیزاده‌گان تصریح کرد: مرکز جامع امور آسیب‌دیدگان اجتماعی در آذربایجان غربی وجود دارد، از جمله کار‌هایی که در استان انجام شده، صدور مجوز برای راه‌اندازی مرکز کودکان کار و خیابانی پسر است.

وی خاطرنشان کرد: 14 مرکز شبانه‌روزی در آذربایجان غربی وجود دارد که یک مرکز شیرخوارگاه و بقیه 13 شبانه‌روزی است، از این تعداد پنج مرکز دخترانه و هشت مرکز پسرانه است که از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در این اماکن نگهداری می‌شود.

علی‌زاده‌گان افزود: اواخر سال 91 اعتباری از طرف وزارت تعاون به مبلغ 52 میلیون تومان در اختیار این سازمان قرار گرفت تا برای سامان‌دهی کودکان کار و خیابانی هزینه شود.

وی با بیان اینکه برای خانواده این کودکان مبلغی به عنوان امداد ماهیانه پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در این زمینه ماهیانه‌ای مقرر کرده‌ایم تا والدین، فرزندان خود را به خیابان نفرستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی افزود: مستمری توسط بهزیستی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود.

علی‌زاده‌گان با بیان اینکه سال گذشته برای خانواده‌های کودکان کار و خیابانی 50 شغل ایجاد شد، گفت: برای سامان‌دهی این خانواده‌ها سرمایه کار در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای کودکان کار و خیابانی خدمات روانشناسی، مددکاری، حقوقی و آموزشی توسط اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی ارائه می‌شود، ادامه داد: آموزش‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله مهارت‌های زندگی، خانواده، حرفه‌آموزی و بهداشت فردی نیز به آنها ارائه می‌شود.

علی‌زاده‌گان افزود: بحث روانشناسی نیز روان‌کاوی، تحلیل شخصیت و افزایش اعتماد به نفس کودکان کار و خیابانی را شامل می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی سوادآموزی، تامین رفاه‌، برقراری مستمری، اخذ شناسنامه، اخذ دفترچه بیمه، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و ورزشی را از جمله خدمات ارائه شده در این زمینه عنوان کرد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول