اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی:

جذب سرمایه‎گذاری از اولویت‏های اقتصادی خراسان‎رضوی است

استاندار خراسان‎رضوی جذب سرمایه‎گذاری را از اولویت‏های اقتصادی استان برشمرد.

جذب سرمایه‎گذاری از اولویت‏های اقتصادی خراسان‎رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‎رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در مراسم تقدیر از واحدهای تولیدی منتخب به لحاظ رعایت حقوق مصرف کنندگان، وجود 6 هزار واحد صنعتی را از مهم‌ترین ظرفیت‎های استان برای توسعه و شکوفایی اقتصادی دانست و اظهار داشت: برخورداری از این ظرفیت، سهم قابل توجه استان در تولید ناخالص داخلی را به دنبال داشته است.

وی برنامه‎ریزی و فراهم کردن زمینه‏های لازم برای جذب سرمایه‎گذاری را از اولویت‏های اقتصادی استان برشمرد و گفت: فعال شدن هرچه بیشتر در این حوزه ایجاد ارزش افزوده مثبت و اشتغال‏زایی برای جویندگان کار را در پی دارد.

استاندار خراسان‏رضوی از فعالیت نکردن واحدهای تولیدی در قالب خوشه‏های صنعتی به عنوان یکی از عمده‏‎ترین مشکلات بنگاه‎های اقتصادی یاد و اضافه کرد: تلاش می‎شود تا در ناحیه‎بندی شهرک‎های صنعتی و استقرار صنایع به این مساله و سایر مزیت‎های نسبی توجه و موجبات تولید کالاهایی با کیفیت، قیمت تمام شده پایین و قابل رقابت در منطقه و جهان بیش از پیش فراهم شود.

فروزان‌مهر با تاکید بر لزوم تغییر ساختار بخش‎های تولیدی استان، از بین بردن درون‌گرایی فعلی واحدهای تولیدی، تنوع‌بخشی به تولید کالاها براساس تقاضای مصرف‌کنندگان و توجه به مقوله بازارسازی به جای بازاریابی را ضروری برشمرد.

وی با اشاره به شعار سال 91 مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را مترادف با حمایت از تولید داخلی دانست و افزود: تولید کالاهای صادرات‌گرا و دارای مزیت‎های رقابتی نه تنها حمایت از حقوق مشتریان بلکه بالندگی اقتصادی استان را به همراه دارد.

استاندار خراسان‎رضوی از دبیرخانه این جشنواره خواست تا سال آینده فراخوان انتخاب واحدهای برتر را با گستردگی بیشتری اطلاع‌رسانی و زمینه حضور و معرفی تمام واحدهای تولیدی فعال در این عرصه را فراهم آورد.

فروزان‌مهر ابراز امیدواری کرد: با هم‎افزایی مضاعف بخش دولتی و خصوصی و حرکت بر مدار احکام و تکالیف برنامه پنجم، جایگاه موفق و سهم کنونی استان در تقسیم کار ملی ارتقا یابد.

در این مراسم که با حضور معاون برنامه‎ریزی و مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‎الملل استانداری، روسای انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور و استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‎رضوی و برخی دیگر از مدیران بخش‎های خصوصی و دولتی همراه بود؛ از 20 واحد تولیدی برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تقدیر شد.

همچنین از روسای انجمن‎‏های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شهرستان‎های بردسکن، تایباد و چناران و کارشناسان برتر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/70004/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول