اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

92 درصد مشمولان زنجانی در سهام عدالت زنجان ثبت‌نام کرده‌اند

استاندار زنجان گفت: 92 درصد در شرکت تعاونی سهام عدالت استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.

92 درصد مشمولان زنجانی در سهام عدالت زنجان ثبت‌نام کرده‌اند

محمد رئوفی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در مجموع طی سال‌های 83 تا 91 بیش از 75 درصد جمعیت استان زنجان مشمول دریافت سهام عدالت شده‌اند.

وی با بیان اینکه مشمولان شناسایی شده تا پایان مرداد ماه سال گذشته 774 هزار و 366 نفر بود، افزود: از این تعداد بیش از 92 درصد در شرکت تعاونی سهام عدالت استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.

استاندار زنجان از نام‌نویسی 713 هزار و 69 نفر در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استان خبر داد و افزود:‌ استان در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

این مسئول با بیان اینکه طی سال‌های 84 تا 91 37 درصد سهام‌داران سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند، افزود: 261 هزار و 617 نفر سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند.

* پرداخت 159 میلیارد رالی سود سهام عدالت در زنجان

رئوفی‌نژاد مبلغ سود پرداختی به مردم را 159 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پرداخت مبلغ سود در استان به نحو مطلوبی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور تصریح کرد: در سال 90، حدود 298 هزار و 819 خانوار در استان زنجان یارانه‌های نقدی خود را دریافت کرده‌اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه یک میلیون و 22 هزار و 380 نفر در استان زنجان یارانه نقدی دریافت کرده‌اند، گفت: در مجموع میزان یارانه‌های نقدی پرداختی دولت به خانوارهای استان از سال 89 تا پایان فروردین ماه سال‌جاری 13 هزار و 145 میلیارد ریال بوده است.

این مسئول سهم استان زنجان در ساخت مسکن مهر را 44 هزار و 687 واحد عنوان کرد و گفت: زمین نیز برای 121 هزار و 56 واحد مسکونی آماده شده است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح کشور جشن شکرانه اتمام طرح‌های مسکن مهر استان زنجان برگزار شد، افزود: تعهدات استان در زمینه مسکن مهر، بافت فرسوده، مسکن روستایی در سال‌های 89 و 90 معادل 52 هزار واحد بود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به همه تعهدات مسکن مهر عمل کرده است، ادامه داد: مشکلی برای اجرای مسکن مهر در استان به وجود نیامد.

استاندار زنجان از افزایش درصد آب استحصال شده از کل آب در دسترس استان خبر داد و بیان داشت: افزایش راندمان انتقال آب به سر مزارع از دیگر اقدامات انجام شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در پایان سال 90، حجم سرمایه‌گذاری وارده به استان زنجان، 16 میلیون دلار بود، یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب نیز در همین سال 96 میلیون دلار بوده که در آمار تاریخ استان بی‌سابقه است.

* سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری در زنجان

رئوفی‌نژاد میزان سرمایه‌گذاری خارجی وارده به استان را در سال 91 معادل 30 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این امر موفقیت مطلوبی برای استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال 84 تا پایان سال گذشته در استان زنجان در مجموع 2 هزار و 985 طرح سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده، عنوان کرد: این طرح‌ها با حجم سرمایه‌گذاری 20 هزار و 946 میلیارد ریال افتتاح شده است.

استاندار زنجان از روند افزایشی حجم سرمایه‌گذاری‌های استان زنجان خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری و تعداد طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته نسبت به سال 84 به ترتیب چهار و هشت برابر شده است.

این مسئول با بیان اینکه بخش صنعت و معدن بیشترین سهم را در بین سایر بخش‌های اقتصادی از نظر طرح‌های به بهره‌برداری رسیده دارد، متذکر شد: این بخش فعالیت مطلوبی در این زمینه داشته است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به تشکیل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در استان زنجان اذعان داشت: پیگیری و رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور و فراهم کردن بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هموطنان از اهداف این شورا بود.

انتهای پیام/73003/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول