اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب خبر داد

رشد 97 درصدی میزان جابه‌جایی مسافر در استان زنجان

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب از رشد 97 درصدی میزان جابه‌جایی مسافر در استان زنجان خبر داد.

رشد 97 درصدی میزان جابه‌جایی مسافر در استان زنجان

محمدرضا قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تعداد مسافر جابه‌جا شده در استان زنجان در سال 1383، حدود 2 میلیون و 135 هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به 4 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

وی از رشد 97 درصدی میزان جابه‌جایی مسافر در استان زنجان خبر داد و افزود: در طول فعالیت هشت ساله دولت‌های نهم و دهم بار خالص حمل شده ریلی استان زنجان با 97 درصد رشد مواجه شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه طول خطوط راه‌آهن استان زنان با 16.5 درصد رشد از 606 کیلومتر  در سال 83 به 706 کیلومتر افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های استان زنجان از 31 ایستگاه به 35 ایستگاه در سال 91 رسیده است، افزود: برخی ایستگاه‌ها نیز در دست احداث است.

قربانی با اشاره به آغاز احداث دو خطه کردن راه‌آهن تهران - زنجان - میانه افزود: این پروژه با احداث 440 کیلومتر خط آهن از تهران تا میانه احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه بازسازی خطوط راه‌آهن از استان قزوین تا استان زنان از اقدامات دولت‌های نهم و دهم در زنجان است، افزود: این بازسازی حد فاصل ایستگاه کهن‌دژ و قروه انجام گرفته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب یادآور شد: این پروژه با اجرای عملیات شبه بهسازی به طول 85 کیلومتر از اقدامات راه‌آهن است.

این مسئول از احداث ساختمان یگان انتظامی و کلانتری راه‌آهن شمال‌غرب خبر داد و عنوان کرد: با احداث یک هزار و 500 متر مربع این امر محقق شده است.

قربانی با بیان اینکه تبدیل 21 دستگاه گذرگاه همسطح به غیر همسطح از اقدامات انجام شده است، خاطرنشان کرد: این گذرگاه‌ها در تقاطع خطوط راه‌آهن با جاده در مسیر راه‌آهن شمال‌غرب انجام شده است.

وی از توسعه سالن مسافربری ایستگاه راه‌آهن زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: ساختمان اداری نیز در 8 هزار متر مربع احداث شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به توسعه سالن مسافری ایستگاه خرم‌دره اضافه کرد: این سالن در 4 هزار متر مربع زیربنا انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه دو دستگاه قطار مسافر بری ترن ست (پردیس) از اقدامات انجام شده است، یادآور شد: این قطارها در محور زنجان – تهران تردد می‌کنند.

قربانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط دوم راه‌آهن تهران - زنجان عنوان تصریح کرد: یکی از خدمات دولت در استان اجرای این پروژه است.

وی افزایش خطوط راه‌آهن را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: افزایش خطوط اصلی در برنامه دولت قرار گرفت و در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با بیان اینکه خطوط اصلی اداره کل از 485 کیلومتر به 535 کیلومتر افزایش یافت، خاطرنشان کرد: اقدامات دولت در حوزه راه‌آهن مطلوب است.

این مسئول با اشاره به احداث یک دستگاه پاساژ زیرگذر مسافری در ایستگاه زنجان، گفت: خدمات لازم به مسافران از طریق این پاساژ ارائه می‌شود.

قربانی احداث ساختمان پلیس در ایستگاه زنجان را از دیگر اقدامات دولت عنوان کرد و متذکر شد: ترمینال مسافری شماره دو ایستگاه راه‌آهن کلنگ‌زنی شده است.

وی در پایان اذعان داشت: افتتاح سالن ورزشی ایستگاه راه‌آهن زنجان از دیگر اقدامات انجام شده در این استان است.

انتهای پیام/73003/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول