اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد

انجام 21 مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار در زنجان

مدیرکل استاندارد استان زنجان از انجام 21 مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار فعال در استان زنجان خبر داد.

انجام 21 مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار در زنجان

داود کارگرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل استاندارد استان زنجان در راستای کیفی‌سازی و به ویژه استانداردسازی محصولات تولیدی اقدامات مختلفی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان زنجان به منظور استانداردسازی کالاها اقدام به نظارت و بازرسی‌های دوره‌ای می‌کند، عنوان کرد: در صورتی که تخلفی از واحد تولیدی مشاهده شود، برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته در راستای حمایت از تولیدات ملی اقدامات بسیاری توسط اداره کل استاندارد انجام شد، تصریح کرد: امسال نیز در ادامه فعالیت‌های سال گذشته استانداردسازی در اولویت کار اداره کل استاندارد قرار دارد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در سه ماهه نخست سال‌جاری افزود: طی این مدت، عملکرد 21 آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده به جدیت مورد بررسی قرار گرفته است.

کارگرزاده تصریح کرد: ارزیابی نظارتی آزمایشگاه‌های همکار تأیید صلاحیت شده استان زنجان با هدف ارتقای دقت در نتایج آزمون ارسالی انجام شد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های همکار استاندارد به عنوان مرجع صدور نتایج آزمون «انطباق کالاها با معیارهای استاندارد» ملزم به رعایت استانداردهای مربوط به دامنه فعالیت خود و همچنین روش اجرایی NACI13 هستند، افزود: در بازرسی‌های به عمل آمده از این مراکز، هفت مورد عدم انطباق مشاهده و با تعیین مهلت مقرر به منظور برطرف کردن موارد عدم انطباق به آزمایشگاه همکار اعلام شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: با پایان مهلت مقرر، موارد عدم انطباق برطرف و گواهینامه تأیید صلاحیت این آزمایشگاه‌ها تمدید و یا صادر می‌شود.

وی افزود: آزمایشگاه‌های مذکور با دامنه فعالیت مصالح ساختمانی، کالیبراسیون آزمون دوره‌ای وسایل سنجش، غذایی و میکروبیولوژی، شمش روی، لوله پلی‌اتیلن، نساجی و بسته‌بندی، برق و الکترونیک و انگ فلزات گران‌بها موفق به کسب گواهینامه تأیید صلاحیت شده و آماده ارائه خدمت هستند.

انتهای پیام/73005/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول