اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب شورای شهر زنجان:

توسعه افقی زنجان از مهم‌ترین مشکلات آن است

منتخب شورای شهر زنجان توسعه افقی شهر زنجان را از مهم‌ترین مشکلات این شهر بر شمرد و گفت: این توسعه توان خدمات‌رسانی شهرداری را محدود کرده است.

توسعه افقی زنجان از مهم‌ترین مشکلات آن است

ناصر صیدی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در زنجان به سئوالات خبرنگاران فارس در مورد اولویت‌ها و مشکلات شهر و برنامه‌های شورا برای حل و فصل آنها پاسخ داد.

صیدی که با 14 هزار و 613 رای با بیشترین آرا در بین 13 عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان درآمده است، متولد سال 1351 است.

ناصر صیدی در حال حاضر کارمند شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان است و دانش‌‌آموخته رشته فوق لیسانس شهرسازی از دانشگاه آزاد واحد تهران است.

وی توسعه افقی شهر زنجان را از مهم‌ترین مشکلات این شهر دانست و اظهار داشت: این توسعه توان خدمات‌رسانی شهرداری را با توجه به محدودیت‌های منابع مالی کاهش محسوسی داده است.

منتخب نخست شورای شهر زنجان مدیریت شهری را توان برآورده کردن درخواست‌های شهروندان برشمرد و افزود: باید در نظر گرفت که مدیریتی موفق خواهد بود که همه خدمات مورد نیاز شهروندان را به صورت عادلانه و در همه نقاط شهر ارائه دهد.

وی به معضلات موجود در برخی مناطق و شهرک‌های زنجان اشاره و تصریح کرد: در حالی که همه روستاها هم در حال حاضر تلفن دارند شهرکی مانند شهرآرا هنوز تلفن ندارد و یا اینکه ساکنان شهرک‌هایی مانند الهیه، نانوایان، اسلام‌آباد، بسیجیان و برخی دیگر هنوز از امکانات لازم برای یک شهروند از جمله فضای سبز یا ست‌های ورزشی محروم هستند.

صیدی با بیان اینکه مشکلات موجود در شهر زنجان به معنای کار نکردن مدیران فعلی و گذشته شهر نیست، اضافه کرد: محدودیت منابع درآمدی زنجان حل مشکلات شهری را در این شهر دشوار می‌کند.

*زنجان یک شهر کارمندی است

وی زنجان را یک شهر کارمندی نامید و تصریح کرد: تسهیل روند امور در شهرهایی به مانند زنجان مدیریت موثر منابع موجود را لازم دارد.

عضو منتخب شورای شهر زنجان به تشکیل ستاد عمران شهری توسط استاندار زنجان اشاره و ادامه داد: این ستاد یکی از راهکارهای بهبود روند امور در عمران شهری محسوب می‌شود که با جمع شدن ارگان‌ها در یک ستاد بروکراسی موجود در ارگان‌ها کاهش یافته و روند امور تسهیل یافته است.

وی حفظ قسمت مفید تیم فعلی در امور عمران شهری و تشکیل یک ستاد عمران شهری قوی را از اولویت‌های شهر زنجان عنوان کرد و گفت: تیم قوی می‌تواند به مدیریت منابع موجود کمک کند.

صیدی به نارضایتی شهروندان زنجانی از محل سکونت خود اذعان کرد و افزود: این نارضایتی را می‌توان در سخت بودن عبور و مرور، نامتعارف بودن تقاطع‌ها و نگرانی مردم از آلودگی‌های شهری شاهد بود.

وی معادن سرب و روی موجود در استان را تنها ثروت شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: مسئولان ذیربط باید به این موضوع به چشم یک فرصت نگریسته و از معضل آلودگی آن که موجب نگرانی مردم شده است هم به راحتی نگذرند.

عضو منتخب شورای شهر زنجان بر لزوم شفاف‌سازی موضوع آلودگی کارخانه سرب و روی شهر زنجان برای مردم تاکید کرد و گفت: می‌توان با حل این موضوع از طریق ارگان‌های مسئول نگرانی‌های موجود در این مورد که افزایش میزان ابتلای مردم به سرطان است را برای همیشه حل کرد، ضمن اینکه این مسئله برای همیشه تعیین تکلیف می‌شود.

*زنجان محدودیت‌های درآمدزایی دارد

وی با یادآوری محدودیت‌های اعتباری در شهری مانند زنجان تصریح کرد: همین اعتبارات محدود باید در پروژه‌هایی هزینه شود که برای این شهر مفید باشد.

صیدی به اجرای پل غیرهمسطح سیدالشهدا اشاره و تصریح کرد: اجرای پروژه‌های شهری باید با انجام مطالعات پیرامون فایده و مزایا باشد بدین گونه که آیا اصلاً اجرای پروژه‌ای مانند پل سیدالشهدا در آن منطقه برای مردم شهر از جمله مغازه‌داران و ساکنان آن مفید است، یا اینکه اندک درآمد آنها را هم با توجه به نوع پروژه که عبور را تسهیل و تسریع می‌کند از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید همه امور شهر اعم از درآمد، ترافیک یا هر امری دیگری را در نظر داشته باشد، تاکید کرد: باید متوجه بود که گاهی کندی ترافیک به درآمدزایی یک شهر در منطقه خاصی کمک می‌کند.

عضو منتخب شورای شهر زنجان به هزینه‌های تحمیل شده برای انجام تملک‌های لازم در محل احداث پل سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: بودجه اجرای پروژه‌ای مانند پل سیدالشهدا از جمله تملک‌های لازم برای اجرای آن سر به فلک کشیده است.

انتهای پیام/73004/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول