اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

6 کتابخانه به خوزستان اضافه شد/ کتابخانه‌های خوزستان به 185 باب رسید

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: شش کتابخانه جدید به این استان اضافه شد.

6 کتابخانه به خوزستان اضافه شد/ کتابخانه‌های خوزستان به 185 باب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان  لفته منصوری اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی است که از الزامات و ضروریات افزایش سرانه مطالعه در هر استان است.

وی افزود: با توجه به کمبود فضای مطالعاتی در سطح شهرستان‌های استان و نیاز مراجعات و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی ساخت یا توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی امری ضروری است که در برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت اداره کل قرار گرفته است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: با توجه به پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی در بعضی از مناطق استان باید برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی و مطابق با نیازهای جامعه با رویکرد گسترش فرهنگ مطالعه مفید در این مناطق صورت پذیرد که در این زمینه ما نقشه عمرانی کتابخانه‌های عمومی در سطح استان را تدوین کرده و در حال اجرای آن هستیم.

منصوری تصریح‌ کرد: در آغاز هفته جاری شش باب کتابخانه به مجموع کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده‌اند و مورد تایید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار گرفته‌اند.

این مسئول اضافه‌ کرد: این کتابخانه‌ها شامل امام محمدباقر (ع) در شهرستان بهبهان، شهدای پیان در شهرستان ایذه، صبای واجل در شهرستان باغملک، صبای سادات در شهرستان آبادان، مهتاب در شهرستان دزفول و آل یاسین در شهرستان اندیمشک هستند.

وی خاطرنشان‌ کرد: این کتابخانه‌ها با مساحت یک‌هزار و 725 مترمربع و زیربنای یک هزار و 620 مترمربع در مناطق محروم استان و روستاها از جمله زیدون بهبهان، صیدون باغملک، سادات آبادان، قلعه سید دزفول به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: با افزایش این شش کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به 185 باب کتابخانه با زیر بنایی بالغ بر 88 هزار و 712 متر مربع رسیدند.

این مسئول افزود: هم‌اکنون به ازای هر 24 هزار نفر خوزستانی یک باب کتابخانه در استان وجود دارد و به ازای هر 100 نفر خوزستانی 93/1 مترمربع کتابخانه داریم.

وی ادامه داد: این کتابخانه‌ها در فاز اول شامل بخش‌های مختلف از جمله مخزن، امانت، مرجع، نشریات، و سالن‌های مطالعه مجزای خواهران و برادران است که در فازهای بعد و به زودی بخش‌های تخصصی کودک، علوم قرآنی، اینترنت، طرح کتاب من، نمایه نشریات و... اضافه خواهند شد.

منصوری اذعان داشت: تلاش ما بر این است که کتاب را وارد زندگی مردم کنیم و برای این کار از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برای رسیدن به این هدف ابتدا باید کتابخانه‌ها را در همه مناطق جهت دسترسی عمومی مردم ایجاد و راه‌اندازی کنیم.

این مسئول متذکر شد: از جمله اهداف مهم این اداره کل دسترسی به کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم است تا جوانان و نوجوانان شهرهای کوچک و مناطق محروم بتوانند به کتاب‌ها و منابع اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/‌72008/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول