اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

کتابخانه تخصصی مهدویت در گیلان راه‌اندازی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: کتابخانه تخصصی مهدویت در گیلان راه‌اندازی شود و در اختیار عموم قرار گیرد.

کتابخانه تخصصی مهدویت در گیلان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های گیلان با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مهدویت در استان، اظهار کرد: در زمان تصدی استاندار سابق گیلان زمزمه‌هایی در زمینه راه‌اندازی کتابخانه  تخصصی مهدویت در استان مطرح شد اما این مسئله هرگز به صورت جدی در دستور کار قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه معرفی و شناساندن مهدویت برای جامعه امروز یک نیاز محسوب می‌شود، افزود: در هر کتابخانه‌ای که شرایط و امکانات وجود دارد باید به ترویج آثار مهدویت پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه در بسیاری از مساجد استان بالغ بر 500 جلد کتاب وجود دارد، متذکر شد: در بسیاری از مساجد بالغ بر 500 تا یک هزار جلد کتاب وجود دارد اما غالباً از کتابخانه‌ها در مساجد استقبال خوبی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به عنوان کتاب‌های موجود در مساجد، تصریح کرد: کتاب‌های تفسیر قرآن، تاریخ انبیا و... از جمله کتب موجود در مساجد است.

یاری بیشتر جوانان را علاقه‌مند به مطالعه کتاب‌های رمان دانست و تصریح کرد: ممکن است محتوای آن چندان با فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد اما به دلایلی فرد مشتاق مطالعه آن است.

وی تشکیل کمیته‌ای به منظور پیگیری بهتر مباحث مربوط به کتابخانه‌های استان را لازم دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته‌ای به این منظور می‌توان به شناخت نیاز و علایق نسل امروز پرداخت و این موضوع نقش مهمی در بالا بردن سرانه مطالعه ایفا می کند.

عضو شورای کتابخانه‌های عمومی گیلان، پالایش کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها را بسیار اساسی دانست و خاطرنشان کرد: آثار و کتاب‌هایی که در کتابخانه‌های عمومی در معرض دسترس همگانی قرار می‌گیرند باید کارشناسی و پالایش شوند تا موجبات شک و شبهه را فراهم نکنند.

ا‌نتهای پیام/2300/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول