اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

کتابخانه مشارکتی همدان افتتاح شد

کتابخانه مشارکتی شهید علیرضا جنتی در محل اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی افتتاح شد.

کتابخانه مشارکتی همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کتابخانه مشارکتی شهید علیرضا جنتی با حضور مسئولان در محل اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی افتتاح شد.

مسئول دفتر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: عدم نفوذ دشمن ناشی از بصیرت دینی و هوش بالا و فرهنگ متعالی ملت سرزمین ما است.

رحمان نادی ادامه داد: حضرت امام(ره) بزرگترین خطر برای جامعه اسلامی را نفوذ فرهنگ استعماری می‌دانستند به طوری که آن را از تهاجم نظامی و اقتصادی خطرناک‌تر می‌دانستند.

وی بیان داشت: تهاجم‌های زیادی بیش از یک هزار سال قبل به این کشور شده اما هیچ کدام نتوانستند فرهنگ ما را از ما بگیرند.

مسئول دفتر امیر خجسته در همدان با اشاره به حمله مغول به ایران بیان داشت: تهاجم بزرگی که به این ملک وارد شد تهاجم مغول‌ها بود که ویرانی‌های بسیاری را به بار آوردند تا بتوانند فرهنگ مغول را در این کشور پیاده کنند و در این راه کتابخانه‌های کشور و مراکز علمی و ادبی را از ما گرفتند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: مغول‌ها در نهایت تحت تاثیر فرهنگ ما قرار گرفتند و افرادی نظیر هلاکوخان و چنگیزخان در ایران حافظ قرآن شدند و این‌ها افرادی بودند که قرآن را از اول به آخر و از آخر به صورت حفظ می‌خواندند.

نادی تصریح کرد: دلیل اینکه مغول‌ها نتوانستند به کشور و فرهنگ ما غلبه کنند پویایی و قدرتمند بودن فرهنگ ملی ما بود.

وی با تأکید بر اینکه ما هر چه در زمینه فرهنگ ملی ما کوشش کنیم کم کار کرده‌ایم، یادآور شد: در چند سال اخیر تهاجم اقتصادی و تحریم‌های زیادی علیه ما صورت گرفته و دشمن ارزش پول ما را از سکه انداخت چرا که هدفش این بود که فکر می‌کرد ملت ایران بیش از دو ماه طاقت مقاومت در برابر این گرانی‌ها را نخواهند داشت اما با وجود این اقدامات نتوانستند مقاومت این ملت را بشکنند.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول