اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خبر داد

عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کردستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: بیش از 50هزار نفر از جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند.

عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: کردستان استان فرهنگی بوده و این موضوع نشأت گرفته از وجود بزرگان ادب و اندیشه در این استان است که کردستان را به تاریخ و جهان معرفی کرده است.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان و نقش تعیین‌کننده و اثرگذار آن در استان ابراز امیدواری کرد؛ با کمک و همکاری مردم نقش کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه به خوبی نمایان شود.

احمدی با اشاره به آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان تا پایان خردادماه سال جاری گفت: از مجموع 83 باب کتابخانه، 44 باب کتابخانه نهادی و 39 باب کتابخانه مشارکتی در سطح استان فعال است.

به گفته وی، مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان 24 هزار و 352 d="988_7" style="background: #ffd700">مترمربع بوده که 780 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است.

احمدی یادآور شد: در مجموع 3.5 درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که در سال گذشته 46 هزار مورد کتاب را به امانت برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وجود 120 نفر پرسنل، 141 دستگاه رایانه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان و اتصال 30 باب از کتابخانه‌های عمومی استان به اینترنت از جمله مزایای کتابخانه‌های عمومی کردستان است.

احمدی اضافه کرد: بر اساس چشم‌اندازی که تعیین شده است باید 35 درصد جمعیت عضو کتابخانه‌ها باشند و به ازای هر 100 نفر 8 مترمربع فضای مطالعه و به ازای هر نفر چهار جلد کتاب وجود داشته باشد.

سرپرست اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در پایان اظهار کرد: با توجه با آمارهای ذکر شده، ارتقای توسعه کمی و کیفی فضا، مقدار امانات، میزان مطالعه و عضویت به همت خود مردم نیاز دارد که امیدواریم مردم فرهنگی کردستان ما را در تحقق چشم‌اندازها و برنامه‌های این مکان فرهنگی یاری دهند.

انتهای پیام/79016/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول