اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا:

انجمن خیران کتابخانه‌ساز در شهرضا تشکیل می‌شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا گفت: شهرستان شهرضا به لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی از جایگاه برجسته‌ای در سطح کشور برخوردار است و برای تقویت این حوزه انجمن خیران کتابخانه‌ساز در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان تشکیل می‌شود.

انجمن خیران کتابخانه‌ساز در شهرضا تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، فاطمه پورخاقان ظهر امروز در نشست کمیته مطالعه مفید شهرستان شهرضا اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته براساس سیاست‌گذاری‌های مطلوب صورت گرفته، شاهد تحولات ساختاری گسترده‌ای در امر کتاب و کتابخوانی در شهرستان شهرضا بوده‌ایم.

وی ادامه داد: افزایش دو برابری اعضای کتابخانه‌های شهرستان و رشد چند برابری موجودی کتاب در سطح کتابخانه‌های شهرضا از مهم‌ترین مصادیق تحقق این امر متعالی محسوب می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به اینکه سرانه فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان با میانگین کشوری 5هزار مترمربع فاصله دارد، تصریح کرد: براساس این دغدغه در طول چهار سال گذشته نسبت به احداث سه کتابخانه جدید اقدام شده است و در حال حاضر نیز کتابخانه و سالن مطالعه عسگریه شهرضا با محوریت و همکاری شهرداری در مرحله بازسازی و نوسازی کامل قرار دارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بازگشایی این مجموعه فرهنگی باشیم.

وی اضافه کرد: براساس قانون، شهرداری‌ها موظف به پرداخت نیم درصد از درآمد‌های عمومی خود به امر کتابخوانی هستند که این مبلغ از شهرداری شهرضا دریافت و به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

پورخاقان با اشاره به اینکه احداث کتابخانه شهر منظریه از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است، تاکید کرد: این کتابخانه با مساعدت و همکاری شهرداری منظریه و حمایت مالی خیران کتابخانه‌ساز احداث می‌شود و تاکنون رشد قابل توجهی داشته است.

وی ایجاد ایستگاه‌های کتاب در سطح اتوبوس‌های شهری را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در سطح این شهرستان ذکر کرد و گفت: با توجه به این موضوع در آینده‌ای نزدیک در سطح اتوبوس‌های شهری ایستگاه‌های کتاب با هدف استفاده لازم از زمان تردد در نقاط مختلف شهری مهیا می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات کتابخانه‌های شهرستان مطرح است، اظهار کرد: بر این اساس در آینده نزدیک با استخدام شش نفر نیروی انسانی جدید زمینه رفع مشکلات کنونی این مجموعه به شکل کامل فراهم می‌شود.

انتهای پیام/63011/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول