اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

احداث 3 هزار کتابخانه در 3 هزار مسجد گیلان

استاندار گیلان از اجرای ایجاد 3 هزار کتابخانه در 3 هزار مسجد این استان خبر داد.

احداث 3 هزار کتابخانه در 3 هزار مسجد گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه برای ترویج امر کتاب و کتابخوانی نیاز به احداث کتابخانه نداریم، اظهار کرد: مساجد می‌توانند بهترین فرهنگسراها باشند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات فصلی برای کتابخانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: تنها برپایی نشست و ارائه گزارش کافی نیست بلکه باید با برگزاری چنین نشست‌هایی به نتایج مطلوب در امر گسترش کتابخانه‌های استان پرداخت.

استاندار گیلان، درباره احداث کتابخانه مرکزی رشت، اذعان کرد: از محل اعتبارات 40 میلیارد تومانی سفر هیئت دولت به گیلان مبلغ 2 میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: حدود سه هزار مسجد در نقاط مختلف استان وجود دارد که برخی از آنها دارای کتابخانه و برخی دیگر بدون کتابخانه هستند.

هاشم‌نیا با بیان اینکه مساجد از وظایف سنتی تخلیه شده است، متذکر شد: برخی از کانون‌های قرآنی به خاطر درگیری با ائمه جماعت و یا هیئت امنا در خارج از مساجد مشغول فعالیت هستند و با تشکیل هیئت‌های عزاداری و حسینیه‌ها مساجد هر روز خالی‌تر می‌شود.

وی درباره جایگاه مساجد در اسلام، گفت: باید مساجد را تقویت کنیم و هیچ جایی برای ادای فریضه الهی نماز و دیگر واجبات و مستحبات خداپسندانه‌تر از مسجد نیست.

استاندار گیلان، با اشاره به اینکه می‌توان با تقویت کتابخانه‌های موجود در مساجد در امر گسترش کتابخوانی گامی موثر برداشت، خاطرنشان کرد: با فعال‌سازی کتابخانه‌های موجود در مساجد و امانت دادن کتاب‌ها به اهالی مسجد و نمازگزاران می‌توان گامی موثر در بالا بردن سطح سرانه مطالعه در استان برداریم.

وی ادامه داد: برای پربار بودن طرح ایجاد سه هزار کتابخانه در سه هزار مسجد باید ائمه جماعت، هیئت امنا و اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و... همکاری تنگاتنگی داشته باشند و یقیناً اجرای درست این طرح موجب گستردگی حضور مردم در مساجد می‌شود.

وی کتاب را بدون جایگزین خواند و یادآور شد: با راه‌اندازی کتابخانه‌های مجازی و... هنوز نیز مردم به کتاب‌های کاغذی علاقه ویژه‌ای دارند و به همین منظور برای گسترش کتابخانه‌ها و امر کتابخوانی نیازی به ساختمان و... نیست.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول