اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

کتابخانه مرکزی سنندج فاقد شرایط کتابخانه‌های مرکزی است

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: کتابخانه مرکزی سنندج معیارهای کتابخانه مرکزی را ندارد و تنها این اسم را به خود اختصاص داده است.

کتابخانه مرکزی سنندج فاقد شرایط کتابخانه‌های مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج اسماعیل احمدی ظهر امروز در نشست خبری با جمعی از خبر نگاران در سنندج اظهار کرد: شناسنامه‌ها باید تدوین کتابخانه‌ها باشد که کردستان ندارد که در صورت داشتن می‌توانیم با کتابخانه‌های کشور تطبیق بدهیم.

احمدی در راستای این که  با ید در کنار این نیازمندی‌ها توجه ویژه به کمیت توسعه و کفیت شود افزود:در بحث کمیت باید در برنامه‌ کتابخانه به صورت جدی دنبال و جذب پرسنل متخصص در بحث کارآمد کتابخانه‌ها قرار دارد.

وی با بیان این که مسئله کیفیت در کمیت موثر خواهد بود اظهار کرد: نهضت مطالعه مفید در چارچوب کتابخانه‌های کشور است و به عنوان راهبردی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: توجه به نهضت مطالعه مفید، رونق مطالعه و گسترش مطالعه همانند برنامه‌های دیگر استان در اولویت قرار گرفته است.

احمدی توجه به نیازهای بومی منطقه در زمینه کتاب را یکی از برنامه‌های کتابخانه‌ها دانست و گفت: توجه به این مهم زمینه‌ای برای گرایش بیشتر مردم به سمت کتابخانه‌ها و کتابخوانی است.

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری که زبان کردی سرمایه ملی است، تصریح کرد: حفظ این سرمایه لازمه حضور موثر مولفان و نومولفان است که باید فعالیت جدی‌تری در زمینه نوشتن کتاب‌های مورد نیاز جامعه داشته باشند.

احمدی با اشاره راه‌اندازی کتابخانه‌های 480 متری در محلات فقیرنشین اظهار کرد: در آینده نزدیک کتابخانه عظیم خاتم‌انبیا در محله عباس‌آباد راه‌اندازی می‌شود که مردم می‌توانند ازاین کتابخانه بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرستان خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی سنندج معیارهای کتابخانه مرکزی را ندارد و تنها این اسم را به خود اختصاص داده در صورتی که تنها 19 استان دارای کتابخانه مرکزی واجد شرایط هستند.

  احمدی در پایان خاطرنشان کرد: امید است در آیند رشته کتابداری به تناسب ظرفیت کردستان در دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها مورد تدریس قرار بگیرد.

انتهای پیام/79016/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول