اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قنبری در گفت‌و‌گو با فارس:

نظامیان در مصر نقش یک دولت ترانزیتی را بازی می‌کنند

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم گفت: تا زمان برگزاری انتخابات در این کشور نظامیان در واقع نقش یک دولت ترانزیتی را ایفا می‌کنند و به طور قطع این موضوع بر تحولات سوریه بی‌تاثیر نیست.

نظامیان در مصر نقش یک دولت ترانزیتی را بازی می‌کنند

داریوش قنبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وقایع اخیر کشور مصر اظهار کرد: در ارتباط با وقایع اخیر مصر این موضوع مطرح بوده که نظامیان همیشه یک عنصر تعیین‌کننده در عرصه سیاسی مصر بوده‌اند و سابقه دخالت نظامیان در سیاست مصر یک بحث جدی بوده است.

وی با بیان اینکه کشور مصر پس از استقلال همواره توسط نظامیان اداره شده است، افزود: نظامیان با غنیمت شمردن فرصت از نارضایتی‌هایی که علیه اخوان مسلمان شده بود، توانستند با استفاده از این فرصت محمد مرسی را از زمامداری حکومت مصر خلع کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه  باید نظاره‌گر بود که  آیا دوباره حالت کودتایی مثل گذشته در مصر ایجاد می‌شود یا خیر،  تصریح کرد: در ارتباط با اینکه آیا قدرت طی یک فرآیند دموکراتیک به نظامیان واگذار می‌شود یا خیر باید گفت خیر، چرا که نظامیان این کشور مانند گذشته از اعتبار ویژه برای حکومت بر مردم مصر برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه تا زمان برگزاری انتخابات در این کشور نظامیان در واقع نقش یک دولت ترانزیتی را ایفا می‌کنند، ادامه داد:  به طور قطع این موضوع بر تحولات سوریه بی‌تاثیر نیست،چرا که مصر یک حالت رهبری را در بین کشور‌های جهان عرب بر عهده دارد.

قنبری تاکید کرد: تحولات مصر اثر مستقیم روی تحولات امروزی کشور سوریه که نشأت گرفته از انقلاب مصر است، می‌گذارد.

وی با اشاره به پیام این تحولات برای کشور ایران ادامه داد: آنچه در مقام عمل در این کشور اتفاق افتاده گام‌های برداشته شده است که توسط اخوان‌المسلمین به سمت و سوی اهل تسنن رفته است و به دولت آینده مصر تنها رنگ و لعاب مذهبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها و رژیم جعلی صهیونیستی از تحولات منطقه به نفع خود سوء‌استفاده می‌کنند، گفت: نباید این اختلافات را بر گردن کشور‌های جهان‌اولی انداخت، چرا که ریشه این اختلاف پیش از به وجود آمدن کشور آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی بین شیعه و سنی در طول تاریخ بوده است.

انتهای پیام/63023/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول